all the small things

Ja, det är verkligen alla dom där små grejerna, små händelserna i ens liv som gör att man bara mår så bra!
En sån period är jag uppenbarligen inne i just nu.

Dagen har spenderats på Björkhagaskolan, var med en förskoleklass på förmiddagen och sen på fritids.
Lunchen idag bestod av mumsiga raggmunkar i matsalen och till mellis blev det fruktsallad och fil ala fröken Emelie :D

Vi slog oss ner med alla ungar på uteplatsen utanför fritids, där satt jag och stekte mej själv i solen medan jag avnjöt min underbara fruktsallad och hade roliga konversationer med barnen.


15.30 tog jag mitt pick och pack och tackade för mej.
Sen gick jag en sväng till Grönsiskan för att hämta hem lite kvarglömda termobyxor som kommer behövas på fredag, då är det dags att åka med päronen till stugan!

Ingen rast och ingen ro, när jag kom hem fick jag dra fram dammsugaren och göra det lite trevligt i hushållet.
Det var dags för försäljning av min balklänning!
Tjejen som skulle prova den och hennes mamma var verkligen jättetrevliga båda två, kändes ju skönt eftersom jag inte vill att någon brud jag ogillar ska glänsa runt på bal i min snygga klänning!

När hennes mamma kom ner och sa att den satt som gjuten, gick jag upp och kollade.
Jösses, jag blev i princip rörd och fick gåshud på hela kroppen!
Det kändes extremt konstigt eftersom jag inte kände tjejen ifråga, men hon var så grymt fin och den passade verkligen perfekt!
Så nu är både klänning&skor sålda, det känns sorgligt med klänningen...men den är ju ingenting man kan slänga på sej för en vild utekväll direkt .
Nu har den ju fått en perfekt, ny ägare i alla fall och det är jag otroligt glad för!

Imorgon ska jag in och färga håret, och i vanlig ordning är jag jättenervös och kan inte riktigt bestämma mej för vad jag ska göra!
Det jag väljer mellan nu är antingen att göra ljusa slingor eller att färga rött, help me!!!
Sen ska jag jobba på Gullvivan ett par timmar när jag har kommit tillbaka till Linde.


Tänkte att jag skulle orka med en promenad, men tydligen har jag utvecklats till en otroligt lat och matglad typ så det blir väl antagligen inte av!
Jag är riktigt orolig för hur det här kommer utvecklas :S

Ciao!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0