Sö(m)ndag

Sitter här och är otroligt trött, men inte ett dugg bakis.
Det gillar vi!
Mathilda åkte hem för en stund sen och jag saknar henne redan ♥

Gårdagen var fullspäckad och grymt rolig! Tog en tripp till örebro och inhandlade foundation, blev inte den gamla
vanliga från Lancomé utan blev tipsad av en jättetrevlig tjej som jobbade på Kicks om en från Smashbox som dom just börjat sälja där!

Jag kan inte säga annat än att jag är grymt nöjd, dessutom var den 100 kr billigare än den jag hade förut.
Det gillar vi!
Efter det besökte jag systemet en sväng, där jag till min förskräckelse upptäckte att mitt älskade vin Asti var helt slut.
Livet är hårt ibland!
Sen blev det Gina tricot och lämna av dom tunga, välfyllda påsarna hos Mathilda.
När jag kom dit sprang jag på hennes föräldrar och givetvis Maria som också jobbar där.
Så det blev ett möte med hela familjen Jansson!
På min lilla shoppingrunda inhandlades även en klänning, kjol och tröja!

Klockan 16 mötte jag upp systrarna Jansson utanför Gina, sen skyndade vi iväg i regnet bort mot hamnplan där Mathildas pärla stod parkerad, sen bar det av mot Linde.
Gjorde ett snabbt stopp för inhandling av lite chips till kvällen, sen åkte vi hem och duschade, åt mat och fixade iordning oss till kvällen.

Förfesten hölls hos Johanna&Mattias. Värdinnan var en aning salongberusad när vi dök upp, jag gillar't !
Självfallet klantar jag till det, det första jag gör och sätter mig och börjar dricka upp någons vin.
Hade ställt ifrån mig glaset på bordet medan jag hälsade på alla och sen när jag började dricka tyckte jag inte riktigt att det smakade som vanligt, men sa först inget.
Efter en stund frågade jag Mathilda om jag kunde få ta mig en liten slurk av hennes vin ( eftersom vi delade flaska), och mycket riktigt det var inte mitt vin jag satt och drack!
Jag utropade att en liten förväxling måste ha skett och vips hade jag mitt underbara vin på plats igen!

    

Sen blev det ölspel och många skratt och blondemoments från min sida, och även från andra!
Parkfesten var väl helt okej, men jag är verkligen inte den som gillar att vara ute i Lindesberg...det är helt enkelt inte min grej.
Tacka vet jag örebro!
Mathilda och jag kom hem vid 03.30, stelfrusna och med värkande fötter.
Orkade iaf stapla in i badrummet och tvätta av spacklet och borsta tänderna innan vi la oss i sängen.
Dum som jag var hade jag lovat att klia min sängkamrat på ryggen, det blev inte så himla mycket av det kan jag säga!

Dagen har jag tillbringat i sängen med Mathilda, låg och lyssnade på musik och sjöng med, gjorde lite snygga moves med armarna i takt till musiken, pratade igenom gårdagen och garvade åt andra och och själva, kom fram till att jag blir brutalt ärlig när jag druckit alkohol och är villig att berätta det mesta!
Tog världens fulaste kort i vidriga vinklar, gjorde så vi fick 5 hakor..och garavde åt vår fulhet.
Sen blev det lite massage och ryggkliande som grädden på moset innan det var dags för Mathilda att åka tillbaka hem till f-bro.
Älskade vän alltså!

Nu ska jag krypa ner under täcket och titta på Greek, sen blir det även ett avsnitt av Priviliged!
Imorgon är det dags för jobb igen, för tillfället är jag inte alltför taggad.

Ems♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, å herregud vilken värdinna! men jag gillar " hon var salongsberusad" måste påstå att det låter mycket trevligt! :) tack änengång för igår!

2009-08-30 @ 22:50:12
Postat av: Anonym

haha, å herregud vilken värdinna! men jag gillar " hon var salongsberusad" måste påstå att det låter mycket trevligt! :) tack änengång för igår!

2009-08-30 @ 22:50:38
Postat av: Erika

Jättenyfiken på foundationen från Smashbox, har läst att deras grejer är jättebra! Får man prova kanske?! =P

2009-08-31 @ 10:21:00
URL: http://veeela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0