Varning: innehåller massa negativa vibbar!

Solen skiner, himlen är blå och det här kanske är den sista sommardagen.
Vad gör jag?
Självklart ligger jag hemma och är jättesjuk med nästan 40 graders feber,
livet är underbart.
Det hela började i tisdags när jag hade haft en underbar stund med min vän Elina, massa godis, skratt, prat på kyrkbryggan♥
När jag kommer hem känner jag mig helt slut och att det hettar något grymt på kinderna,
jaha 39 graders feber.

Stoppade i mig två alvedon och kröp ner i sängen.
sen följde en natt med ständigt stigande feber, ett snurrande/värkande huvud, en kropp som ena minuten skallrade tänder för att den höll på att frysa i ihjäl,  för att i nästa stund svettas ungefär 75 liter i minuten av värmeslag.

Klockan 03 orkade jag inte ligga kvar och vrida och vända mig, utan gick och hämtade tidningen iförd leggings, mjukisbyxor, långärmad tröja+tjock kofta.
Ändå kändes det som jag skulle skaka sönder!
När klockan blev 07 var det bara att ringa och sjukanmäla sig till jobbet, som jag avskyr!
Känner mig så klen och oduglig när jag inte kan komma och jobba...

Trots alla dessa negativa händelser fanns det ändå vissa positiva:
Samtalet från D, det piggade upp mig något grymt (även om jag inte visade någon större entusiasm när han ringde),
Alla "krya på dig" sms och inlägg på fb, och värdechecken på 250 :- på hm. Guldbonus..inte illa!


Den här natten tog i alla fall priset, den såg ut ungefär som den förra fast värre. Jag svettades/frös ( om det nu är möjligt) ännu mer än förra natten.
Dessutom yrade jag och hade absolut ingen koll på någonting.
Till slut hade jag tydligen lyckats somna och i min dröm var jag en grym deltagare i Robinson, och skulle precis byta läger när jag plötsligt vaknar av en duns..
och där låg jag på golvet bredvid sängen.
innan jag hann reagera kommer ett hyllplan farande rakt ner i mitt huvud.
Nice, precis vad jag behövde för min redan helt underbara huvudvärk!
Det måste ha sett grymt kul ut och jag hade nog velat sett mig själv,
men vidrigt ont gjorde det!

Jag är i alla fall grymt glad över min underbara hund som agerar doktor så gott han kan!
Varje gång jag börjar frysa så mycket så jag skallrar tänder kommer han och buffar på täcket och kryper in och lägger sig tätt intill och värmer mig.
Det är ju så rörande♥

Apropå rörande var mina känslor verkligen i vallning igår, jag vet inte hur många gånger jag grät och det var verkligen floder!
Först grät jag när jag tittade på Extreme home makeover, sen ägnade jag sista halvtimmen av filmen " marley och jag" åt att sitta och vråltjuta, sen kom repriser av idol 2006, då blev det tårar för att vissa sjöng så fint och sedan för att några åkte ut som jag tyckte synd om.
Sist kom ännu ett avsnitt Extreme home makeover...då var det kört igen!

Nu ska jag gå och göra iordning ännu en kopp te, sen ska jag krypa ner i sängen och läsa Elle och Glamour!
Jag avskyr att hålla mig så fruktansvärt lugn...men jag ska försöka.


En otroligt sjuk och bitter Ems

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag undrar om du skulle vilja rösta på mig här: http://hannabafver.blogg.se/2009/august/veckans-finalister.html#comment skulle verkligen varit jättesnällt :) jag är nummer 3! säg till om du gör det :)

ha det så bra! :)

2009-08-20 @ 19:39:23
URL: http://fridasfoto.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0