Äventyr med Larsson&Sandberg

Jag&Johanna var lediga och bestämde oss för att en tur till marieberg inte skulle sitta helt fel!
Med fröken Sandberg bakom ratten drog vi iväg ut på äventyr, när vi precis hade lämnat Lindesberg får vi syn på en fjäril som brutit sig in i bilen för lite snålskjuts, och två såna där typiska tjejskrik uppstår.
Johanna var helt panikslagen och skrek att odjuret måste ut!!!
Vi tänkte att ett litet härligt korsdrag skulle få besten att blåsa ut, och det hade ju varit en fruktansvärt smart idé om det inte hade varit så att fönstret på passagerarsidan var trasigt.

Så när Johanna hade tryckt ner fönstret i all denna panik kom hon på att det inte gick att få upp det igen.
Hysteriska skratt uppkom och vi trodde båda två att vi skulle avlida av skrattsmärtor i magen där vi satt med vinden i håret som värsta schlagerstjärnorna!
Vi hittade en liten skogsdunge där vi tänkte ta fram mekanikerna i oss, det gick ju sådär.
Precis när Sandberg hade lyckats få upp fönstret en liten aning ( med hjälp av en isskrapa) var det dags för ett av mina snedsteg.
Min uppgift var att trycka på knappen till fönstret medan Johanna kämpade på med isskrapan och pillade och donade.
Jag fick en snilleblixt om att jag skulle " ta lite sats" och köra ner fönstret för att sen köra upp det.
Det var en dum idé!

Vi gav upp, ringde till Sandbergs karl( som skrattade åt vår otroliga klantighet).
Sen åkte vi till hans jobb så han fick fixa pärlan, vilket han gjorde på ungefär 15 sek.
Grejen var ju bara att han jobbar i örebro, så vi gled runt ungefär 3,5 mil med världens orkan i bilen!

Grymt kul hade vi i alla fall, sen blev det lite shopping på marieberg och inga fler större missöden inträffade den dagen.

Lite av det som inhandlades!







När vi närmade oss Bik bok gav jag upp världens glädjetjut, för vem stod där i butiken och glänste bakom disken om inte min kära vän Elina!
   ♥  

Jag är så fruktansvärt glad att jag och Johanna har börjat umgås igen, vi hade tappat kontakten efter studenten. Det är lätt hänt!
Men nu är vi på gång igen!




Ems


Kommentarer
Postat av: Sandra

åååh vill också shoppa en massa! haha...snygga grejer! :)

2009-08-28 @ 16:37:58
URL: http://sandraostluund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0