dagens väder: ingen humörhöjare direkt

För tillfället hatar jag Sverige nå grymt.
Mest på grund av att regnet öser ner, himlen är grå ..och för att det inte ser ut som på Mallis!
Sen är jag även enormt irriterad på att vi år efter år får alla andra länder emot oss i Eurovision song contest, trots diverse olika försök till varierade låtar, artister, arrangemang.
I år satt jag för första gången och verkligen skämdes när ishäxan framförde mitt lands bidrag.
Visst, hon är redigt vass på det där med opera och så långt låter det bra.
MEN, hur låter kvinnan(mannen!?) i verserna?! Det lät rejält surt titt som tätt, inte okej enligt mig!

Tur att vårt kära grannland Norge kunde rädda upp den nordiska hedern iaf, vilken underbar karl!♥
Övriga bidrag jag föll för var Azerbaijans och Islands :D



Imorse kände jag mig laddad för en vända runt Aspensäng så jag drog glatt på mej promenadoutfiten och traskade iväg!
När jag gått i ungefär 10 minuter börjar jag känna små regnstänk i fejjan.
- lite regn har väl ingen dött, av tänkte jag och gick vidare!
Jag ångrade mitt beslut efter en stund, ungefär vid det tillfället då himlen bestämde sig för att öppna sig totalt och vräka ner flera miljoner liter regn över stackars mig!
Jag kämpade som den svenske viking jag är, och nu sitter jag här.
Bitter, trött, godissugen och med iskalla lår och iskall rumpa efter att ha traskat runt i såna där härligt glansiga brallor gjorda av polyamid/elestan.

Jag funderar starkt på att göra iordning en milkshake med blåbär, hallon och banan, krypa ner under täcket och titta på några avsnitt med Svensson,svensson eller möjligen Sunes jul...Rudolf&Gustav är ju riktiga humörhöjare!


Lite senare ska jag iväg och jobba en stund...det har jag inte någon som helst lust med egentligen.

Jösses, jag är verkligen inte den positiva/glada fröken Larsson idag

Ha det guld i det underbara vädret!
// Emelie


Kommentarer
Postat av: Johanna

ta sunes jul! det tycker jag bestämt!

jag har planer på att städa litegrann, skriva klart ett brev och sen leta fram ett antal porträttfoton och bränna ut och ta med mig till starta eget -mötet imorgon. efter det... DÅ är det nog dags för mig och soffan att förenas! och täcke och kudde. och desperate housewives kanske!



2009-05-18 @ 10:50:36
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Johanna

Bland annat Rosita! :] minsann! :]

2009-05-18 @ 11:15:37
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, visst kan detta anses och tolkas som reklam, men jag önskar att du inte ser det på det sättet. Se det istället som ett sätt för mig att uppmärksamma någonting som är viktigt, någonting folk bör uppmärksamma.



Det handlar om livet, det handlar om hur vändningar kan ske...hur man snabbt kan gå från lycka till olycka. Frågorna är många, svaren är få...hur går man vidare? Läker tiden alla sår?



http://www.metrobloggen.se/offer

Bloggen är mitt klotterplank, den enda fungerande terapin för att ta mig tillbaka till ett ljust (så ljust som möjligt kan bli) liv efter att blivit offer för en våldtäktsman.

En blogg om händer som adrig slutar kännas, tårar som aldrig slutar rinna och minnen som alltid finns kvar.



Finns intresset går det att, via bloglovin, prenumerera på min blogg - vilket verkligen uppskattas och värmer! En ny prenumerant innebär för mig samma som för alla bloggerskor - bloggen uppskattas, har ett syfte och en mening och givetvis "pushar" detta en till att fortsätta skriva, mycket och ofta, och utvecklas.



Jag tackar för din tid, och hoppas att du tar en titt. Ha en fortsatt trevlig dag!

2009-05-18 @ 11:21:47
URL: http://www.metrobloggen.se/offer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0