Ibland är det tacksamt att vara fröken!

Imorse knatade jag iväg till jobbet och kände mej otroligt trött, omotiverad och förkyld!
Dock visade sig dagen bli fullkomligt klockren från början till slut .
Jobbade med Lars som nog är den skönaste av all ordinarie personal som finns! Han har humor och är en sån där person som det är så fruktansvärt lätt att tycka om!

Idag tyckte jag extra mycket om honom på grund av att han hade packat med sig sitt playstation ( och för att han glömt sina regnkläder hemma så vi inte kunde vara ute :P)
Eftersom det var klämdag idag var ungarna lediga från skolan och bara en avdelning var öppen.
För att aktivera fritidsungarna lite tog jag med mig ett gäng bort till idrottshallen och körde lite basket, fotboll, bandy, slängde oss i lianerna, hängde i ringarna mm, mm :P
Tror nästan jag hade roligare än barnen!

Mitt i alla aktiviteter ringde Sandro, det är sjukt hur glad jag blir varje gång han ringer! Underbara karl alltså :)



När vi återvände från idrottshallen slängde jag ner mig med 3 barn i soffan och spelade tvspel tills det var dags att sätta igång och laga mat!
Vi gjorde spaghetti och köttfärssås ala Lars ( vilket innebär en otroligt rinnig variant som mer påminde om tomatsoppa :P) karln blev så besviken och hävdade att han aldrig misslyckats så med sin köttfärssås, dock var den jättegod och det verkade barnen också tycka!

Efter lunch åkte Lars+playstation hem och jag var ensam med alla barn, kändes lite weird att jag var helt ensam lärare på hela skolan!
Vi spelade lite monopol och gick ut och körde fotboll en sväng, sen var jag tvungen att greja med disken och sånt där annat tråkigt tills alla ungar hade gått hem.

Tror aldrig en dag på jobbet har gått så himla fort, ändå jobbade jag 9 timmar!

Nu kommer snart Therese och hennes pappa hit på middag, grillat sitter aldrig fel enligt fröken larsson :D

Nu vill jag att Diana ska bli frisk så vi kan umgås, saknar den underbara människan så grymt mycket ♥

Får önska alla en underbar kväll!
Puss Emelie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0