I had the time of my life!

"Bättre sent än aldrig" brukar man säga, passar väl in rätt bra vid det här tillfället när jag äntligen tar mej i kragen och ska ge en liten resume om vad jag&diana hade för oss nere på Mallis !



Veckan kan beskrivas med många ord; underbar, rolig, solig, galen, äventyrlig, varm, gratisdrinkar/shots, nudlar, party osv. osv.
Vårt hotell var så grymt fräscht och låg precis vid den otroliga stranden med det turkosa vattnet, man fattade i princip inte att det var sant!



Som grädden på moset fick jag en ny bästa vän i min reskamrat Diana!
Vi hade i princip bara festat ihop innan och att nu få umgås med henne 24/7 gjorde att jag insåg vilken klockren, gullig och helt underbar människa den tjejen är ♥
Vi var verkligen ett dreamteam hela veckan, som ingen/inget kunde stoppa :P



Första kvällen blev det inte så mycket gjort eftersom vi kom fram till Alcudia så himla sent, men dagarna som följde uträttade vi både det ena och det andra!

Vi var in i en spelhall och skämde ut oss med att stå och boxa ner massa ankor ( vann 6 st kuponger som vi inte fattade vad man skulle använda dom till!),
solade en massa,
badade en massa,
hade fotografering på stranden(och fick alla i vår omgivning att glo rätt rejält åt våra påhitt med hoppbilder och andra konstigheter)
Dansade järnet på Cheers, en gång var det solouppträdande med endast mej&diana på dansgolvet( plus en stackars spanjor som vi trodde var attraktiv tills vi fick se honom på nära håll...men då var det redan försent :P)
Sen var det iaf mer folk, det var grymt!! drev en massa med spanjorerna, nästan som på dom gamla frimistiderna!

Sen slog vi säkert rekord i att vara nere i receptionen och fråga om saker/be om hjälp. På slutet kändes det riktigt pinsamt att gå dit...dom trodde nog att vi var lite blåsta!
Gasolspisen krånglade ju ständigt som ni kanske läst om tidigare, sen var det många andra frågetecken också..som hur man skulle ta sej till olika ställen och sådär.
Men som dom på Hjärnkontoret sa när man var liten: frågar man ingenting, får man ingenting veta!

I vanlig ordning lyckades jag charma en lite fööör mogen man också...en svensk/spansk karl som ägde en restaurang nere vid vattnet, hans kindpussar var farligt nära att bli en rejäl kyss på munnen ibland ( vilket inte uppskattades från min sida!) Vi blev i alla fall rejält uppassade när vi kom dit med champagne och massa breda leenden. Sen ville ägaren även bjuda med oss ut på lite drinkar men efter en stunds övervägande tog vi mod till oss och tackade artigt nej.

Umgicks även litegrann med lilla bartender-john från halmstad, så jävla skön dialekt!
Diana&Jag var över till honom på en liten eftermiddagsgrogg innan vi drog vidare till oss, där tillagade vi romantisk
middag bestående av Billys panpizza och lite diverse förfriskningar:D
Sen blev det en liten powernap i vår sköna säng innan vi drog ner till stranden och sen vidare till Cheers!





På lördagen kom min kära granne ( eller före detta) Johan ner med sin kompis Henke, tyvärr träffades vi inte så jättemycket, men när vi väl gjorde det var det enormt trevligt :D Alltid kul med nytt folk!



Skulle kunna berätta så grymt mycket mer, men vill inte bli för långrandig!
Känns jättetråkigt att vara hemma i sverige igen och jag saknar Alcudia så grymt mycket, och att bo/sova tillsammans med Diana. ♥
När man var därnere glömde man verkligen allt tråkigt och jobbigt som finns i livet och bara njöt..tänk om man kunde få känna så jämt!
Men nu är man tillbaka i den tråkiga vardagen och dagarna bara flyter på utan att något spännande händer, man är bitter alltså...

Nu ska jag fortsätta tröstäta all glass som jag hittade i frysen, dom kilona jag dansade bort under mallistiden kommer tillbaka med rekordfart!

Ha det guld alla, Ciao!







Kommentarer
Postat av: Diana

Underbara Människa <3 saknar dig jättemycket!! Vi hade det så himla bLa! Skrattar när jag läser allt men samtidigt blir det lite jobbigt, man saknar allt!! <3

2009-05-16 @ 17:46:09
URL: http://dianatwin.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag hade velat vara med! fy tusan! :D :P

2009-05-16 @ 18:23:27
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack detsamma darling! <3

även du är fotogenisk!

vi måste ha ett mer vaket musikalmaraton någon gång ;D



<3<3

2009-05-17 @ 00:48:49
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Lexie

vilka härliga bilder :D

2009-05-17 @ 08:49:51
URL: http://alexandrasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0