Tisdag

På grund av sjukdom och brist på ork har det inte blivit någon update på ett par dagar, nu har jag dock samlat på mig krafter för ett litet inlägg!
Den otroligt långdragna Alcudiainfluensan(som jag,diana och johan så fint kallar den) bröt ut i min kropp till sist.
Har gått och varit förkyld och känt mig lite halvhängig sen vi var på mallorca.
Fredag kväll var bara början på en lååååång helg för fröken larssons del.
Har haft över 39 graders feber, frusit/svettats om vartannat, universums värk i hela kroppen och minsta ansträning(som att vända sig om i sängen) gjorde mig helt slut.

När man är såhär sjuk är det ju inte bara den sjuka personen i fråga (alltså jag i det här fallet) som blir lidande. Nej, tänk på vänner och familj som ständigt måste lyssna när den otroligt sjuka personen ligger i sängen och beklagar sig!
Jag har varit otroligt gnällig de senaste dagarna, och jag tackar alla som har stått ut med alla mina beklagningar om hur synd det är om mig: mamma, pappa, Erika, Sandro, Malin, Johanna, Diana( och alla andra:P) ♥

Ifall man vill ha medlidande så är mormor Karin alltid ett säkert kort, hon riktigt öser kommentarer om hur synd det är om en och berättar hur svag man låter/ser ut. Det känns alltid bra när någon bekräftar att man verkligen är jättesjuk och att det är jättesynd om en!

Inatt har jag sovit normalt igen i alla fall, utan att ha frusit/svettats ihjäl! Dessutom är min lilla kroppstemperatur under 39, vilket känns enormt upplyftande!

Jag blir så lätt rastlös och igår hängde jag tvätt, städade, bytte lakan i sängen och grejade för fullt..trots att jag hade 39,4 graders feber...kanske dumdristigt men jag hade ju nästan liggsår av att bara ligga i sängen och sova och titta på tv!

Idag ska jag försöka få i mig lite ordentlig mat, min diet har ju inte varit den vackraste senaste dagarna. Har bara blivit glass, vatten, mandariner och en och annan munk och ett par wienerbröd som min kära syster släpat hem från jobbet...det är ju fan livsfarligt att ha en närstående som jobbar på konditiori...bye,bye beachkropp -09 säger jag!

Jag ser redan fram emot helgen, då får jag fint besök från fellingsbro av Babs♥
Den kvinnan är verkligen helt otrolig, love her!



Nu ska jag göra iordning lite frukost, sen funderar jag på att ta tag i ett litet syprojekt!
/ Emelie

Kommentarer
Postat av: Johanna

ja lite fullt upp har jag! känns som att jag aldrig har en heltom dag faktiskt :P

JA, visst är det dumt?!?! :S

skönt att du är bättre madame <3!

2009-05-26 @ 10:15:31
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0