7 roliga/pinsamma ögonblick

Jag har kommit på att det där med listor är kul, ska göra det till ett återkommande inslag i min blogg!
Idag tänkte jag köra en med roliga/pinsamma ögonblick.

1. När Diana&Jag var på mallis tyckte vi att det var så himla skönt att nästan ingen förstod vad vi sa, så vi vande oss vid att prata vitt och brett om folk. Både positiva och negativa grejer.
En morgon när vi var in till affären och skulle köpa bröd, stod en kille bredvid oss och Diana sa att han var urläcker, jag svarade att jag tyckte han såg lite väl sliskig ut för min smak och att hans hår såg vidrigt ut.
Efter det går killen fram till kassan ( där en svensk tjej jobbade) och börjar prata med henne på flytande svenska!
Efter den händelsen var vi inte så frispråkiga längre.


2. När vi var påväg till Läcköcup förra året och vi skulle stanna och handla på ett ställe.
Mammy och jag var höga på socker och sprang fram till vågen där man vägde frukt.
Jag tryckte på knappen för meloner och sa till Mammy att slänga upp sina behag,
då tryckte Mammy på clementinknappen och sa åt mig att slänga upp mina!
Jösses vilket moment det var!

3. När Sandra skulle in till sin lägenhet en av dom första gångerna och skulle slå portkoden,
det roliga var att istället för att trycka på siffrorna till porten, ringde hon på hos 4 personer istället. Så det var 4 människor som babblade i munnen på varandra.


4. När jag var på grekisk restaurang med min familj + en annan familj sa någon något väldigt kul, och jag började skratta så min tampong ploppade ut.


5. När jag skulle ta ut pengar och min klänning blåste upp så jag visade röven för en massa människor! Hade dessutom nylonstrumpbyxor vilket inte är särskilt smickrande.

6. En gång hade jag jättebråttom till bussen och cyklade i världens fart för att hinna, när jag skulle svänga över ett övergångsställe fastnade en tygpåse som jag hade på styret i hjulet.
Cykeln tvärstannade och jag fick den där nedrans stången mellan bena.
Eftersom det hände mitt på övergångsstället blev det en rejäl bilkö och många fick följa min olycka när jag försökte släpa cykeln över vägen.
Jag hade ont i ungefär en månad och är antagligen inte kapabel att få barn nu!

7. Cykelincident nummer 2 hände nyligen när jag skulle cykla till ica och var en aning sliten sen dagen före!
Mitt balanssinne brukar vara lite ur form dagen efter jag har varit salongberusad och det resulterade i att jag cyklade in i en stolpe som stod mitt i vägen på ett övergångsställe.
Än en gång fick en hel hög billister se mig i en pinsam situation!

Det här var dom händelserna jag orkade bjuda på för tillfället, blir det stor efterfrågan ska jag tänka ut några till!


Kommentarer
Postat av: Diana

hahahah fan jag dör av skratt!! ;) sandra o jag as garvar här åt dina incedenter !!! Den bästa var nr 6, den skulle jag velat sett :D och nr ett om killen i mallis, den var så kul hehe.. hade glömt det! jag slår vad om att han var en snygg-pappa u know ?! ;)

2009-10-19 @ 19:24:32
URL: http://dianatwin.blogg.se/
Postat av: Johannas ordsamling

Jag fnittrar ihjäl mig fullkomligt. speciellt åt fyran. HUR FAN LYCKAS DU?!?!?!??!



och åt cykelgrejerna of course :P



miss you! <3

2009-10-19 @ 19:51:00
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0