Dessa måndagar alltså...

Måndag

Det var inte världens hurtigaste fröken Larsson som segade sig ur sängen imorse.
Var tvungen att duscha en sväng och sedan slänga i mig frukost( eftersom det ibland inte är alltför härlig frukost på jobbet).
När jag kom dit satt tre fröknar där, och inte en endaste liten unge!
Snacka om lugn start på dagen, när frukosten serverades hade i alla fall två stycken dykt upp.
God frukost var det också, varm choklad och äggsmörgåsar. Det rynkar jag fabian inte på näsan åt!
Sen har dagen bjudit på en liten tur till skogen, pannkakor och redigt härliga ungar.
Dom förgyller verkligen tillvaron ibland dom små liven!



Dagens härligaste går till en fyraårig tjej med glimten i ögat.
Vi lekte doktor, och efter en nogrann undersökning med stetoskop, kikare(!?), hammare och diverse intittningar i både öron och näsa på mig, fick jag min diagnos:
Emelie, du har 12 graders pannfeber och 5 graders hårfeber...det är inte att leka med ska jag säga dej. Vänta ska jag hämta febersprutan och lite glass med färgigt, fint strössel!
Ja jösses vilken charmig typ det där är.
Sen finns det även en annan som har världens moves och antagligen kommer bli sveriges svar på Beyoncé när hon blir stor!

Hela dagen har jag gått och längtat efter att få komma hem och äta den sista biten med princesstårta som blev kvar sen igår.
Förväntansfull som ett litet barn på julafton ryckte jag upp kylskåpet...och jag förvandlades plötsligt till ett barn vars föräldrar gått med i Jehovas vittnen..vilket gjorde att jag inte fick några julklappar.
Eller i det här fallet: ingen tårta.
Någon liten rackare hade ätit upp den, men visst jag kan väl knapra på lite knäckebröd istället.
Nemas problemas.

Tror jag ska ta mig en liten powernap nu, det är nog nödvändigt ifall min 12 graders pannfeber och 5 graders hårfeber ska gå ner.


Ems


Kommentarer
Postat av: Johannas ordsamling

...gällande norge, ofcourse. what else liksom? :( :P



PUSS

2009-10-06 @ 15:19:25
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Johannas ordsamling

<3

i hope so madame, att beslutet är rätt. och att fjärilarna talar om besvarad förälskelse, annars känns fjärilarna väldigt jobbiga! ><



PUSS

2009-10-07 @ 08:50:37
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0