Fredag 30/10

Inte blivit något bloggande på nästan hela veckan, I know. Men ibland orkar man helt enkelt inte!
Har jobbat stenhårt den här veckan och som vanligt varit med om en del kul grejer på jobbet.

En av händelserna inträffade i onsdags vid maten:
Jag och ungarna hade ätit mat och började ge oss på mackorna, när en 3-årig tjej som satt mittemot mig håller upp fingret och frågar: vart ska jag lägga det här!?
Jag tyckte det såg ut som lite knäckebröd och svarar: lägg det på tallriken eller så stoppar du det i munnen!
Flickan gjorde som jag sa och la det på tallriken, bland all kycklinggryta och ris hon inte ville äta upp.
När mackan var uppäten kom hon på att hon ville äta upp maten i all fall, när hon hade ätit ett bra tag frågade tjejen som satt bredvid henne vad det var hon hade lagt på tallriken förut( det som satt fast på fingret).
Och 3-åringen svarade glatt: det var ju en jättestor buse som jag hittade i näsan!
Vilken toppenfröken jag är som säger åt ungarna att äta upp snorbusar eller lägga dom bland sin mat!



                                                                       
               2 anonyma gullungar med blommor i ansiktet, tycker hon som står på golvet har en grym pose!

Idag var det en riktigt skön dag på jobbet! Hade sångsamling, kollade på Den lilla sjöjungfrun och var ute litegrann. Efter mellanmålet blev jag ensam med 2 barn så vi satt och spelade massa spel på Bolibompasidan, jag höll på att garva inälvorna ur mig när vi spelade hotell kantarell!
Mest för att ungarnas skratt smittar så enormt.
Sen vill jag ge en eloge till min favorit fröken Paula som bjussade på godis och kakor, sånt uppskattas ALLTID!

Jag har även fått ett tillskott i min familj, nämligen en Orbitrek elite!
Den har inte hunnit användas särskilt mycket än men tanken är att jag ska gå ner en sisådär 4-5 kg.
Vilket betyder att jag inte kan hålla på och äta godis varenda förbannade dag som jag gör nu!
Häromdagen stod jag och åt godis samtidigt som jag körde på min orbitrek, klyftigt fröken Larsson!

Ems


Kommentarer
Postat av: Paula

tack för elogen..... jag har också tänkt mig att dra ner på det där med godis, men det är f-n inte lätt alltså....

2009-11-03 @ 20:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0