Njut av livet.

Onsdag

Det är ju sinnessjukt, snart helg igen!
Om tiden ska gå så här fort är det snart dags för åderbrock, pension och rullator för min del.
Skrämmande.
Var hos sköna Björn igår så han fick titta lite på mina gaddar!
Var första gången jag besökte mammas kära kusin på jobbet och jag måste erkänna att han skötte sig bra.
Riktigt flashigt place han hade sin mottagning på.
Min visdomstand som varit så nedrans besvärlig har blivit mycket bättre, så jag slapp några större ingrepp vilket jag inte hade något emot!
Fick veta att jag har ett lite onormalt bett och att jag gnisslar tänder, härligt att det ständigt hittas nya fel på mig.
Vi kan säga att jag är unik helt enkelt så känns det lite bättre.
Efter tandläkarbesöket knatade jag iväg till Johanna en sväng, var jättelänge sen vi sågs så det var jättetrevligt.
  

Idag skulle jag bara jobba som resurs 2 timmar, vilket jag tyckte var rätt skönt!
Hade planerat att göra massa grejer när jag kom hem, men tji fick jag.
Självklart hade någon blivit sjuk och jag blev tillfrågad om jag kunde jobba hela dagen istället.
Självfallet ställer man upp!
Har skrattat fruktansvärt mycket idag åt ungarnas ordförråd.
Här kommer två favoriter från dagen:

Vi satt och hade ätit mellanmål och ett barn kom och satte sig i mitt knä, tog tag i min hand och torkade sig med den runt munnen, jag utbrast: men (barnets namn) vad håller du på med!?
barnet: men Emelie jag måste torka mig med dig, jag gör det ju bara för att jag älskar dig så himlans megamycket!

Det andra var när vi var ute och lekte, så såg jag att samma tjej låg på mage på gräsmattan helt ensam.
Jag gick fram och frågade vad hon gjorde, och hon svarade:
Vet du vad Emelie, kom och lägg dig här bredvid mig i gräset och njut av livet litegrann. Så kan vi leta efter lite fyrklöver och söta katter också...

Älskar verkligen barn, för det mesta!
Man kan ju lugnt säga att dom ger mer än dom tar.

Sen förstår jag verkligen inte varför vissa har valt att bli lärare...

Ems


Kommentarer
Postat av: Johannas ordsamling

så JÄVLA snygga på sista bilden. love us babe! <3

2009-10-14 @ 17:10:42
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Bella

Hej du! Tack ska du ha, är inte bättre, men blir väl det så småningom..:) Nu ska jag jobba kväll imorgon, sen jobbar jag i helgen och på kvällarna kommar jag nog inte vara hemma så mycket vad jag vet nu men nästa vecka kan jag fredag tidigast för jag ska till Stockholm, haha. Oj vad omöjligt detta lät.. Men som sagt slutet av nästa vecka. haha. :)Och, ja jag har börjat med bloggdesignen (headern), så mycket annat kan ju inte göra utan tillgång:) Hade glömt säga att jag hade börjat pyssla lite. Sorry:p Hur är läget med dig annars då? kramar

2009-10-14 @ 23:14:38
URL: http://isabellhoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0