Hårhat, bh-lös och smör i skrevet.

Paula, this is for you!

Det är nu onsdag och det innebär att jag har två dagar kvar av arbete den här veckan, jag kommer vara avliden när den är slut!
Igår startade jag dagen lite fint klockan 04.40, det är inte mänskligt att behöva infinna sig på arbetet den tiden.
Dessutom var jag livrädd för att bli våldtagen och brutalt mördad på vägen, så jag hade mobilen och nyckeln( = vapen) i högsta hugg ifall någon sugen liten snuskgubbe skulle vara i farten där på morgonkvisten.
Jag klarade mig i alla fall ifrån snuskgubbar och mördare och kunde lugnt krypa in och vila mig lite i ungarnas lekhus, supermysigt var det faktist!

Så lekte jag även att jag var ett vindögt lejon och en vindögd fröken...vad annars gör man klockan fem på morgonen?
 

Det var sannerligen full fart, bara för att jag hade behövt lite lugn och ro.
Men icke, det var gråtande ungar stup i kvarten, tusentals pärlor på golvet och klämda lilltår.
Allmänt dåliga humör här och där och tillråga på allt: äcklig mat.
Jag var förberedd på en smaskig spaghetti och köttfärssås, men vad är det mina blå ögon ser när vi kommer från idrottshallen!?
Chili con carne och ris!!!
Inget halleluja-moment direkt.
Köttfärs med mjöliga bollar och larviga små vita korn borde det heta.
Nej fy fabian säger jag!

Tisdagen är nu ett minne blott och idag har allt varit mycket bättre!
Det enda negativa kan jag bara skylla mig själv för.
Det första var att jag upptäckte att jag struttat iväg utan bh imorse, men det är ju härligt att låta sina behag fladdra fritt i vinden ibland!
Tur att jag inte har så fruktansvärt stora lökar...
Vid maten satt jag i vanlig ordning och försökte predika om att ungarna inte skulle spilla och kladda så mycket, rätt vad det var hade jag en klick bregott i skrevet.
Kan påpeka att det var ekologiskt!


Det här inlägget var för din skull Paula, hoppas det ska förgylla din tillvaro en aning i alla fall!

Sist vill jag bara påpeka hur fruktansvärt mycket jag hatar mitt hår, jag ser ut som en karl...eller som den där nunnan i Sound of music...ska kolla om dom har någon Pippi peruk på någon av avdelningarna imorgon.



Ems


Kommentarer
Postat av: Paula

Du är ju för härlig!!! Och självklart är det skönt att låta "flickorna" fladdra fritt i vinden i bland;-)

2009-09-23 @ 19:37:57
Postat av: Anonym

haha vad rolig du är!!!känner igen de där me håret..känner mig också som en KARL! Öj följ med ut på fred vi ska fira två st 20 års barn:)<3

2009-09-24 @ 07:31:38
URL: http://mimmijohansson.blogg.se/
Postat av: S

Jag tycker du ska sluta må dåligt över ditt hår, såg dig igår och du är verkligen jättesnygg:) passar jättebra i den frisyren, så sträck på dig och tyck att du ser bra ut. För det gör du.

2009-09-26 @ 12:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0