Hakuna matata, det är ord som är bra!

Nu har fröken Larsson legat på latsidan med bloggandet.
Har varit för mycket helt enkelt, men nu är jag på g igen!
I fredags åkte jag in till örebro en sväng på kvällen för att umgås lite med D plus vänner. Redigt trevligt var det!
Sen kom fröken Sandberg och hennes lillasyster och hämtade upp mig, innan vi åkte till Pitchers för att hämta upp hennes karl som hade varit ute och roat sig.
Han var en aning "salongberusad", som Johanna och jag så fint brukar kalla det.
Ingen rast och ingen ro, på lördag var det bara att kliva upp tidigt. Det var volleybolltime!
Åttondelsfinal i svenska cupen och vår trupp var allt annat än välfylld.
Min kära pappa hade lyckats plocka ihop lite gamla spelare här och där, så det kändes inte särskilt stabilt att åka iväg och spela.
Mammy och jag drog som vanligt igång med skönsång med diverse stämmor och nyanseringar. Hakuna matata, diverse Whitney Houston låtar och självfallet lite Destiny's child.

Första set var lite allmän kaos, vilket inte var konstigt med tanke på att nästan ingen av oss rört en volleyboll sen april! Jag spelade dessutom center, en position jag inte känner mig det minsta säker på.
Vi fick ihop 19 poäng i alla fall, vilket känns helt okej med tanke på omständigheterna!
Andra set var mycket, mycket roligare. Jag spelade spiker och kände att jag hade hamnat i mitt rätta element igen! Vi förlorade även det setet, men nu var det i alla fall jättekul att spela.
I det tredje var alla så grymt taggade och peppade varandra hela tiden, precis som det ska vara.
Det ledde till vinst med 26-24 för oss Lindebrudar!

      


                       
                        



Vilka underbara moments man har haft med volleybollbrudarna!


Otroligt laddade för att knipa ännu ett set, gick vi in och var beredda att kämpa till sista blodsdroppen!
Plötsligt tar tränaren i motståndarlaget timeout, efter en stund kommer han fram och säger att dom måste avbryta matchen. Dom hade en spelare som inte mådde bra och ingen avbytare.
Det betydde att vi hade vunnit, och nu skulle få spela kvartsfinal mot Hylte. Ett elitserielag.
Jag hade väldigt svårt att bli glad över vinsten, inte direkt ett kul sätt att gå vidare på.

När jag kom hem, åkte jag till örebro nästan på direkten och spenderade resten av helgen där. Nice var det!



Ems


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0