Städpedantens återkomst

Tisdag

Det har varit en fartfylld dag i fröken Larssons liv.
Imorse skulle jag infinna mig på vårdcentralen 8.30 för den årliga kollen av min sköldkörtel.
Det blev lite klämmande, tittande, vägande, pratande och blod som stals från min kropp.

Det var två saker med besöket jag verkligen inte gillade; det första var att ta blodprov. En gång i tiden älskade jag allt som hade med sprutor att göra. Det ändrades rätt snabbt när jag var på utredning och fick gå och ta blodprov varje vecka. Ibland flera gånger.
Mina stackars kärl blev utslitna och därför väldigt svåra att ta i.
Usch säger jag bara, får panik varenda gång!
En annan fobi jag har är att väga mig inför andra. Det är verkligen en hemsk känsla och jag hatar det som pesten.
Men det klarade jag också av!

Efteråt kom ett samtal från mammsen som ville höra hur det hade gått, kunde inte säga så mycket eftersom provsvaren kommer senare.
Sköldkörteln var i alla fall lite för stor och doktorn tyckte jag var "lite för späd" som han uttryckte det.
Så nu får vi se, kommer nog få öka min dos med medicin litegrann.
Jag tyckte doktorn pratade massa goja, skulle jag gå upp mer i vikt än jag redan gjort!?
Glöm det lilla vän.

Skyndade mig hem för att hinna få i mig lite mat innan jobbet, och vad blev det?
Jo, några vindruvor, ett glas cola och en delikatoboll som grädden på moset.
Det är ju rent ut sagt förjävligt.
Jag vet verkligen inte hur man tar hand om sig själv!
Jobbet gick väldigt bra idag, det var väldigt positiv och mysig stämning.
(Plus att det bjöds på tårta, så hälsosamt!)

Enda minuset jobbet får idag är bajsblöjan jag bytte, det luktade inte rosor vill jag lova!


På något konstigt sätt har det blivit rätt stökigt här hemma.
Städpedanten inom mig har lyst med sin frånvaro ett par dagar.
Men nu är hon tillbaka, starkare än någonsin!
Jag avskyr verkligen att ha oreda runtomkring mig, så på kvällskvisten har jag ägnat mig åt att tvätta lite, plocka ur/i diskmaskinen och plockat iordning lite.
Feels nice!

Nu ska jag krypa ner i sängen med Ludde och titta på film, kommer nog somna rätt snabbt känns det som
Imorgon är det jobbdags igen!

Ems


Kommentarer
Postat av: Johanna

mmm, vi jobbar lite inom samma kategori. båda byter blöjor. du på mänskligheter i startskedet av livet, och jag på mänskligheter i slutskedet av livet.



(vi borde försöka få in en dejt snart hörredu!!)

2009-09-08 @ 21:59:09
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: My!

om 2,5 år kan du komma till syster MY och ta blodprov då behöver du inte vara rädd! ;)

2009-09-08 @ 22:13:12
URL: http://myewaregina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0