LoveLoveLove my work

Mitt liv är inte alltför händelserikt och glamouröst för tillfället, det kan vara anledningen till att bloggandet har tagit en rejäl paus dom två senaste veckorna.

Jag har inte varit på middag med kronprinsen, sjungit duett med Jay Sean, gått på krogen med Beyoncé eller spelat in en romantisk film med Joel Kinnaman.
Men när jag har gjort det, så lovar jag att meddela er!




Istället för allt det där har jag ägnat mig åt att jobba, vilket inte är pest och pina på något vis.
Känner ett otroligt lugn över att jag redan är hundra procent säker på att jag ska bli lärare.
Visst, man tjänar inga miljoner direkt.
Men att känna i princip varje dag att man älskar det man gör och trivs som fisken i vattnet, det är ändå viktigast.

Sen får vi se när jag tar tag i pluggandet, brådska är någon jag absolut inte har i det här fallet.
Jag vill känna att jag har gjort och upplevt lite innan jag kastar mig in i allvaret!

Jobbet i Grekland tog mig i alla fall ett steg närmre, och gjorde att jag kunde bocka av en upplevelse och erfarenhet!

Idag har jag jobbat med min favorit- fröken Andersson. Vi är ett grymt team!


Fröken Andersson

Var ett otroligt bortfall med ungar idag, fyra stycken små gullungar hade vi att ta hand om.
När vi hade lagt dom efter maten satte vi oss ner med Na's sommarkryss, vi var grymma!
Vi måste utan tvekan vara den bästa korsordslösarduon i hela vårat avlånga land.

Sen diskuterade vi även vilka starka ord "Jag älskar dig" är, och att människor missbrukar det så det förlorar sin betydelse ( oh ja, vi är djupa i våra diskussioner!).

Slutligen åt vi tonvis med mackor när det var mellis, det var ett måste eftersom vi skulle testa olika kombinationer.
Vinnaren idag blev utan tvekan färskingen: polarbröd med kaviar och mjukost!

På eftermiddagen har jag rensat, städat och packat. Jösses amalia vad mycket onödiga prylar jag samlar på mig. Kalla mig skata, hamster, whatever! Grymt mycket skit finns det i alla fall!
Drabbades av en smärre chock när jag skuttade ner i källaren med en låda fylld med böcker(intelligent och beläst som jag är), och plötsligt står i en sjö med vatten.
Översvämning eller inomhuspool-negatvis eller positiv. Det är bara att välja!
Personligen väljer jag att vara positiv, precis som vanligt.

Nu har jag babblat nog för idag, imorgon är det dags för jobb igen.
Awesome!



 

Kommentarer
Postat av: Johannas ordsamling

åh, blir så glad när du uppdaterat. mer uppdateringar så jag vet hur allt går för dig hemma!

MISS YOU

2010-08-07 @ 11:26:31
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0