Nu blev det sådär långt igen...

Söndag, och jag mår jättedåligt!
Min kropp spelar mig ett spratt för tillfället.
På dagarna mår jag tipp-topp, på det där sättet som bara jag kan.
Sen när kvällen kommer får jag feber och mår som en överkörd pungråtta mitt i saharaöknen.
Vad är grejen!?

Igår körde jag lite chilldag, för att sedan traska över till volleybollklubbens ordförande för en liten trevlig drink och umgänge med volleybollfolk.
Sedan var det mat på hotellet som stod på schemat.
Jag åt en otroligt god oxfilé carbonara, och mina smaklökar mådde som prinsar&prinsessor.


Idag vaknade jag klockan sex och var superpigg.
Great, bara för att man får sova hur länge man vill.
Fanns inte så värst mycket att göra, så låg och vred och vände mig till åtta.
Sen fick det vara nog!
Kom på den brillianta idén att gå och panta den uppsjö med flaskor som jag blivit tvingad att ställa ner i förrådet, i brist på plats.
Men tjena mittbena, jag fick stå och hänga på låset likt en pensionär.
Det är ju pinsamt.

Sen hade det ju lyckats falla ner ungefär tremiljonerfemhundrasjuttiosex liter snö, den snön skottade jag bort när jag hade återvänt från mitt mission.
Efter det träningspasset var en dusch välbehövlig, så hängde jag lite med Ludde innan mamsen kom och hämtade upp mig för en tur till marieberg.


Inhandlade julklappar till systeryster, känns som jag slog huvudet på spiken.
Bara att hoppas att hon blir lika nöjd som mig!
I bilen hem roade sig mamma och jag med att sjunga massa Lisa Nilsson låtar, det är liksom våran grej..och grymt bra låter det!
Lite fjärde adventsfika med familjen + Petter fick vara kronan på verket denna söndag.



En viss pudel strejkade genom att sätta sig på min jacka, allt för att jag inte skulle kunna lämna honom.

och jag har lyckats skriva en hel bibel...igen.

Nu ska jag mumsa i mig lite Riskvikk med hallonsylt, min nya passion här i livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0