Lancome, cause I'm worth it!

För ett tag sen inhandlade ju jag en foundation av den "billiga sorten", jag ville helt enkelt kolla upp om det är värt att lägga 400:- på en foundation när man kan köpa en för lite över hundralappen.
Ja, det är värt att lägga dom där extra slantarna!
I alla fall om man frågar mig.

Den jag testade var "Affinitone" från Maybelline New York.

Jag förklarade i affären hur min hud var och vilken hon skule vilja rekommendera mig.
Tack för det tipset bruden.

Första gången jag använde den tyckte jag den var helt okej!
Men ju längre tiden gick hatade jag den mer och mer.
Den är rinnig, svårarbetad och gör porerna väldigt synliga.
På vintern har jag lite problem med hyn och får lätt röda skiftningar, den här hjälper inte till att täcka det kan jag säga!
Dessutom skulle jag vilja påstå att jag nog inte går så mycket back om jag köper den jag alltid haft förut, Lancomés "Teint idole ultra".
Den är nämligen extremt dryg och man behöver inte alls mycket för att uppnå bra resultat.
Affinitone däremot är allt annat än dryg.

Bottenbetyg för den alltså.
Men, alla har vi olika hud och tycke&smak.

Jag kommer i alla fall gå tillbaka till Lancomés, cause I'm worth it!


Kanske världens bästa foundation?

xoxo Ems                                                                                                                   
 Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0