Shopping ♥

Igår jobbade jag på Bokia, det var så fruktansvärt kul!
Jag älskar att stå i kassan och vara trevlig och prata med kunderna, det är något jag verkligen behärskar!
Fick även en hel rad med komplimanger under dagen, det värmde verkligen.
En dam tyckte jag såg så proper och fin ut, två andra gillade mitt halsband( som jag har köpt på second hand för 15 kr!).
Min chef öste beröm över mig när dagen var slut, dels för min fräscha look och dels för hur jag bemötte kunderna.

Fick även en bok som jag hade tänkt köpa, I love Sophie Kinsella ♥

Jag tycker det är en självklarhet att man ser hel och ren ut när man står i affär, man representerar ju trots allt dom. Dock verkar inte alla tänka som jag, jösses hur vissa går runt och ser ut. Man får ju skämmas.

Missförstå mig inte, jag går inte runt och tror att jag är störst, bäst och vackrast. Men jag tycker det ser lite illa ut att gå runt med smutsigt hår och slitna kläder i en butik.


Idag  skulle jag egentligen ha åkt iväg på match i Norrköping, men på grund av det vidriga vädret fick vi ställa in.
Trist att lämna wo...speciellt eftersom jag vet att vi hade vunnit över dom.
Men,men. Shit happens!
Istället hängde jag med mamma, pappa och systeryster till Örebro.
Dom skulle handla presenter till mig(eftersom min 21-årsdag närmar sig med stormsteg), och även kolla på massa grejer till köket!

Jag fick nitlotten, att åka med pappa till Bauhaus.
Inget ont om Bauhaus, men jag föredrar kläder..och att inte shoppa med pappa.
Han blir så fruktansvärt stressad och far runt som en galning mellan hyllorna.
Det var fruktansvärt nära att jag fick en hjärtinfarkt!



Med nöd och näppe överlevde jag dom 45 minuterna på Bauhaus, sen blev det lunch på La Bruchetta.
Kräsen som jag är tänkte jag gå med ett säkert kort och välja Pasta bolognese, dock satte mannen som jobbade där käppar i hjulet och tyckte jag skulle testa en rätt med 3 olika sorters pasta.
Det skulle han inte ha gjort...jag fick sitta och pina i mig maten, bara för att det kändes så pinsamt att lämna så mycket!

När jag hade ätit en tredjedel smög jag över tallriken till Erika, och sen gick den vidare till pappa!
Det är otroligt jobbigt att vara kräsen OCH ha liten magsäck. Tro mig.

Blev i alla fall lite saker inhandlade för min del:

♥3 par örhängen
♥Mjukisbyxor+tröja
♥2 långärmade toppar
♥Otroligt snygga leopardmönstrade strumpor

Kommer bilder sen, när jag känner att jag har ork till det!

Imorgon är det dags för sista matchen, vi möter Hallsberg hemma. Om någon har lust att komma och kolla är det på Lindeskolan klockan 11.

Nu ska jag fortsätta plöja igenom One tree hill, lite senare blir det Melodifestivalen, ost&kex, cola och chips ♥

xoxo Ems



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0