Sweet Dreams♥

Jag tycker inte Melodifestivalen är så himla bra, men jag måste verkligen kolla för att det är tradition. Vi har alltid kollat på Melodifestivalen i min familj!
Här kommer i alla fall mina åsikter om dagens omgång.

1.Crucified Barbara var bäst enligt mig, bra låt och grym sångerska. Girlpower på hög nivå! 

              
2. Andraplatsen kniper Darin, jag vill inte tycka om honom egentligen. Men kan inte låta bli. Lillpojken med tandställning har gått och blivit man. Det gillas!

3.Fråga mig inte varför, men dom där brudarna som travade ut med både flöjt, dragspel, fiol och gitarr gjorde mig lite glad! Timoteij..så fruktansvärt otippat att dom fick flest röster av alla. Men som sagt, lite småcharmig låt.

4. Alcazar dyker upp varenda år med låtar som låter ungefär likadana. I år bjöd dom på den sämsta hittills. Andreas är grym, tjejerna har jag aldrig förstått varför dom är med!

5.Erik Linder, sockersöt kille som frågar sin hur han kan tro på kärleken. Jättefin låt skriven av självaste Kennet Gärdestad. Dock känner jag inte att den passar i Melodifestivalsammanhanget.
Se hela bilden







Bottenskrapet orkar jag knappt kommentera. Elin Lanto som struttar runt och sjunger om en doktor och försöker likna Lady Gaga på alla sätt och vis. Sjunger otroligt nasalt och gör mig allmänt irriterad.

Sen någon liten nisse som sjunger på något exotiskt språk som man inte förstår ett ord av.
Han kan ju sjunga om vad som helst..cykelpumpar, citrusfrukter, mord, diskborstar.
Who knows?

Johannes Bah med "Tonight", kunde ha blivit en väldigt mäktig och fin låt om det inte vore för hans röstkapacitet som verkligen inte räckte till. Han kanske var nervös, vad vet jag. Men bra lät det inte.

Nu ska jag sova. Tänkte ta mig en promenad imorgon om det inte är alltför dåligt väder.

Sweet dreams♥

xoxo Ems
Blogg listad på Bloggtoppen.se












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0