Robinson-Emelie!?

Har precis kommit hem från min kära syster!
Blev inte lika mycket mulande som igår, bara kyckling med ris och wokgrönsaker och en liten fruktsallad med vaniljglass.
Vi har legat utslagna i varsin soffa och kollat i Elletidningar, kollat på Robinson, skrattat och pratat!
Måste bara säga att jag älskar RobinsonMats, vilken man!
Tycker han verkar vara en otroligt fin människa.
Om inte han vinner kommer jag bli otroligt besviken, han är verkligen den enda som är värd vinsten.

Alla andra trallgökar kan ju bara gå och dra något gammalt över sig.
Usch, vissa av dom där typerna går mig verkligen på nerverna.
Skulle vara himla kul att vara med i Robinson.

Finns väldigt många fördelar


  • Man blir brun
  • Man får gå på världens diet
  • Tävlingarna gör att man får träning
  • Gratis utomlandsresa
  • Inget shoppande(vilket resulterar i att man sparar massa pengar)
  • Man slipper lägga ner massa tid på att duscha, tvätta håret, sminka sig och borsta tänderna. Jättefräsht.
  • Man är ute i friska luften hela tiden, det är bra för kropp och själ.
  • Dator och tv kan man bara glömma, och det är bra! För det är inte hälsosamt att sitta framför dumburkar för mycket!
  • Träffa massa nya människor, sånt är alltid kul!
  • Jag skulle såklart vinna om jag medverkade, så då vinner jag pengar!
  • Chansen finns att man hittar sitt livs kärlek! Är nog lätt hänt på en sån där liten expediton där man springer omkring halvnaken non-stop!

 

 

Men tyvärr finns det ju även väldigt många negativa grejer:

  • Det kryllar förmodligen av både småkryp och "storkryp", vilket innebär att jag säkerligen inte skulle kunna sova ett dugg.
  • Toaletten består förmodligen bara av ett hål i marken, vilket innebär att jag skulle behöva hålla mig under hela min tid i Robinson. Det är inte hälsosamt har jag hört!
  • Man får leva på kokos och fisk. Hur ska jag överleva utan onyttigheter och spaghetti&kötfärssås?
  • Benen(och andra delar på kroppen) kommer gro igen på grund av avsaknaden av en rakhyvel. Det är ju inte så nice när man ska vara på tv och allt. Tur att jag har ögonbryn som inte behöver plockas!
  • Det enda man har att tvätta sig med är saltvatten, det torkar ju ut som tusan! Det kan ju inte vara bra för varken håret eller dom nedre regionerna.
  • Jag skulle nog dö utan tandkräm och tandborste...
  • Man har inte sina underbara vänner där.
  • Det finns inga sängar.
  • Man kan skaffa sig rejält många ovänner. Det är lätt hänt när man tvingas vara med varandra non-stop.

Känner ändå att jag skulle vilja vara med! Om man känner att man inte klarar det är det ju bara att åka hem!
Jag tänker nog söka om det blir en till omgång, räkna med det.

// Den blivande Robinson-Emelie


Kommentarer
Postat av: Elin

Måste erkänna att jag beundrar dig.

Du verkar vara en så varm och fin människa som vill alla väl. Samtidigt som du har världens humor och verkligen bjuder på dig själv.

Till råga på allt ser du enormt bra ut och verkar inte vara ett dugg stöddig och elak.

2010-01-17 @ 18:22:40
Postat av: Ems

Nämen oj, det var fina ord!

Känner inte att det finns någon anledning till att vara elak mot folk.

Finns alldeles för många som trycker ner andra för att dom själva är osäkra.

Humor är något som måste finnas i livet, allt blir så mycket lättare då!

Jag gillar att bjuda på mig själv, det gör det hela så mycket roligare!

2010-01-17 @ 18:25:51
URL: http://thepiecesofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0