Shine on

"Du måste sluta vara för snäll och ställa upp och tacka ja till allt hela tiden. Annars kommer du bli förtidspensinär innan du fyllt 25"
                               Elin Johansson

Ungefär dom orden kom ur min väns mun idag.
Du har rätt underbara människa, jag ska försöka.

Det är bara det att jag har så fruktansvärt svårt för att säga nej.
Jag är helt enkelt rädd att bli uppfattad som lat och otrevlig.
Ibland skriker jag inombords att jag inte kan, inte vill, inte orkar... medans jag samtidigt hör mig själv tacka ja med en hurtig och glad röst.
Sån är jag, och kommer förmodligen alltid vara.

Jösses vad djup jag blev, not my style.
Det kändes bra skönt att skriva ur sig lite känslor (till och med så en liten tår föll nerför kinden tror jag!)
Men jag lovar, jag tänker inte hålla på och beklaga mig så mycket mer.
Jag smetar på ett leende och kör järnet, that's my style!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0