Balle Kalle kobra

Okej!
Nu kan det ju vara så att jag glömde berätta världens händelse från jobbet idag.
Jag var ute och lekte med alla gullungar efter lunchen, plötsligt är det några kvinnor som kommer fram till min kollega och pekar, gestikulerar och berättar något.
Mitt i allt babbel och pekande hör jag ordet "orm" nämnas.
Jag anade fara, men bestämde mig för att behålla lugnet.

Kvinnorna gick iväg, och min kollega kommer fram till mig och släpper bomben.
Dom hade sett en STOR orm ringla över vägen och in i buskarna, som omger förskolan jag jobbar på.
Kul.
Och där kunde inte fröken Larssor fortsätta leka , utan jag stod med blicken fäst på buskarna tills det var dags att gå hem.
Vi har ju inte ens stora ormar i Sverige, därför tror jag starkt på att det är någon livsfarlig mördarord som har smitit från sitt terrarium.
Så om det är någon som känner att den saknar er stor orm som gillar buskar, är det bara att lämna en kommentar så ska jag med glädje visa dig vart den sågs sist.

Vad passar bättre nu om inte den fina låten "Balle Kalle kobra". Enormt vacker låt som får mig att minnas delar av min barndom!




Sådär, nu har jag fått dela med mig av den stora händelsen!
Nu ska jag dränka mitt ansikte i Extra emollient night cream från Mary kay.
Jag är världens torrboll för tillfället!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0