Frigående bröst

Nu är jag hemma efter dagens små upptåg, det första jag gjorde när jag kom innanför dörren var att slänga av mig den förbannade brösthållaren.
Mina clementiner har skrikit efter frihet hela dagen, dom gillar inte att vara instängda på det där viset!
Finns det frigående höns måste det väl gå att ha frigående bröst?
Det är i alla fall min filosofi.
Det fanns en tid när jag bara ville att mina clementiner skulle växa och åtminstone bli apelsiner.
Men allt eftersom åren har gått och jag blivit så fruktansvärt mycket klokare, har jag kommit fram till att mina clementiner är praktiska!

Apelsiner- nej tack!

Okej, nu ska vi inte göra ett helt inlägg om tuttar, känns inte som ett särskilt intressant ämne.
Poängen var i alla fall att mina är otroligt lyckliga över att äntligen vara ute på grönbete igen!

Idag har jag haft min lediga dag.
Jag inledde med att vakna klockan sju, oväntat.
Kom fram till att jag hade somnat ifrån den underbara filmen Sunes sommar och fick den brillianta idén att inte lämna sängen, och titta klart på den och fnissa för mig själv.

När jag hade fnissat färdigt vaknade städtanten i mig, och jag gav mig ut för lite återvinning.
Jösses Amalia vilken miljömänniska jag är, jag bara går och väntar på att en vacker trofé ska dyka upp och hedra mig i mitt arbete för att rädda vår ömtåliga planet.
(som en parentes vill jag även understryka att jag aldrig slängt/spottat ut tuggummi på marken. För att jag är så rädd att en söt fågel ska försöka äta upp det, så det klistrar igen näbben på den så den inte kan äta..och dör av svält.)


Sen var det dags att ta sig till marknaden, är ju lite av en tradition att ta sig en liten tripp på Lindemarken. Även om det är samma krims krams varenda år!
Godis är ju alltid gott plus att jag gillar att umgås med fröken Elina Soreby.
Jag fick mitt godis, iform av smaskiga remmar.
Gubben som hade ståndet(nej, jag menar inget snuskigt) gillade vår glada stil och hade lust att ansluta sig till vårt gäng.
Härlig karl det där.
Elinas söta lillasyster var också med, så vi var en redigt härlig trio som skrattade oss fram bland allt folk.
Eftersom min vän hade sin otroligt glammiga systemkamera med sig kommer det antagligen bilder från vår dag senare.
Så länge får ni nöja er med några på bara mig. Och mina clementiner.

   


Min lovely väska från Rhodos, som jag prutade ner från 75 till 25 euro.
Med en stor dos charm och ett leende, kommer man långt!



Måste avsluta med att säga att jag tycker det är otroligt trevligt att ungefär hundra personer läser mitt pladdrande varje dag, hur står ni ut!?

Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på Bride wars (och äta cheezeballs, sorry Skipper jag svek dig igen!)

Sov så gott sen alla!


Kommentarer
Postat av: Louise

HAHAHA!

Du skriver verkligen jätteroligt!

Kan inte du börja skriva vart du har köpt kläderna på dina bilder?



Kramkram

2010-09-18 @ 00:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0