Beautiful people

Trots bristen av koffein och det faktum att min hjärna mest kändes som ett vakuum har det funnits många fina ljusglimtar idag!
Efter lunch var det otroligt lugnt och jag suckade högt och sa:
-men nu kan dom väl ringa från coca cola så jag får göra den där beställningen iaf!
Precis när jag sagt min önskan ringer telefonen.
-Frosths konditori, det är Emelie
-Jamen hejsan Emelie, det här var Niklas från Coca cola!

Jag blev helt till mig och hojtade glatt i telefonen:
-Nämen herregud, heeej!!! Åh vad kul att du ringer! Jag har så himla lugnt här och sa just till min kollega att jag hoppades att ni skulle ringa!!( vaddå entusiastisk!?)
Coca cola-Niklas skrattar härligt och säger mitt favoritord, alla kategorier:
-Men det är ju helt fantastiskt. Jag har nog aldrig varit med om att någon blivit så glad när jag ringer!

Sen rabblade jag upp den fem mil långa listan med beställningar på drycker av olika det slag.
Utropar sedan att - Nu känner jag mig otroligt nöjd och belåten!
Varpå Coca cola- Niklas säger: - jamen vad bra, om du är nöjd så är även jag otroligt nöjd!
Han önskade mig en fortsatt trevlig vecka och jag önskade honom detsamma.

Okej, det var bara ett helt vanligt telefonsamtal. Men poängen jag vill komma till är att man faktist kan göra en rätt tråkig grej rolig.
Bara genom att vara trevlig och lite käck!
Jag lever i princip alltid efter den filosofin, och jag kände direkt att Cola-mannen gjorde detsamma.
En likasinnad helt enkelt.
Länge leve Coca cola!






Jag är en indian, jag är en indian. Jagar i skogen varje dag, jag är en indiaaaan!

Efter jobbet avverkade jag ett telefonsamtal med PK och hjälpte hennes med några av livets tuffa beslut, känner mig hedrad som får vara hennes vägledare genom livet.
Sen blev det en tripp till affären följt av lite tvättning och promenad runt sjöarna med fröken Gunnarsson!

Plöjer igenom alla Svensson, svensson avsnitt för tillfället. Vet inte hur många gånger jag har sett dom, men jag älskar det!
Hon som spelar Lina kan vara sämsta skådespelerskan genom tiderna. Men Gustav och Max överglänser allt.
Klockrena helt enkelt!
På något sätt ser jag vissa likheter mellan Gustav och min kära pappa.
Fantastiskt!
 
Ja, jag tycker då dom påminner till utseendet också :P

Nu ska jag skutta ner i tvättstugan.
På lördag, på lördag blir det reuniooooooon!
Ett himla tjat på mig, men jag är lite excited!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Snygg du är i håret Emelie!! :)

2011-08-04 @ 20:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0