3 is a magic number, yes it is.

Mitt palats är skinande rent!
Nytvättade sängkläder är ibäddade, golven är dammsugna&torkade, varenda litet dammkorn är borttorkat. 
Till och med mattorna och duschdraperiet är tvättade.

Det är i såna lägen jag mår som allra bäst.
Känslan att stiga in genom dörren och mötas av att det luktar rent!
Städpedant ut i fingerspetsarna, inget jag kan göra något åt.



Dom kommande dagarna händer något fantastiskt.
Imorse klockan 6.45 inledde jag mitt sista arbetspass den här veckan.
Det innebär TRE dagars ledighet, jag säger det igen ...T R E dagars ledighet!
Vet inte när det inträffade sist, och jag är fortfarande stum av förundran.

Söndagen kommer andas volleyboll för hela slanten.
Först bortamatch mot Örebro, sen fort tillbaka till Lindesberg för att spana in elittjejerna som möter Katrineholm.
Då jag även kommer få finbesök av Robbelibobban!

Imorgon ska jag ta mig in till Örebro och fixa lite julklappar, har insett att mitt schema kommer vara fullspäckat fram till julafton. Så det här är min enda chans!
Ska klämma in en liten lunch/fika med den sköna Victor också, otroligt fantastiskt kallas det.



Har suttit med den där förbannade anmälan till Folksam. Varenda litet plagg, varenda liten pryl, varenda liten sko som blivit förstörd ska skrivas upp. Och det ska anges när man köpte det, hur mycket det kostade, hur mycket det kostar att köpa nu och blablabla.
Nej, jag är inte ett dugg arg på Folksam. Det är toppen att jag förhoppningsvis får ersättning för allt.
Jag är bara arg på det där förrådet som det inte går att ha några grejer i.

Men nu ska jag inte lägga mer energi på det! När allt kommer omkring är det bara materiella ting.
Finns andra saker i livet som är mer värdefullt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0