So this is christmas.

Här kommer en liten blandad kompott från julhelgen.
Mest bilder på mat, men det beskriver ju rätt väl vad jag har roat mig med!

Att vara bosatt hemma hos päronen i tre dagar var guld värt. Jag hade inga måsten för första gången på evigheter. Stress och press var som bortblåst!

För mig är julen viktig, på så vis att alla är samlade. Vi har traditoner som upprepar sig år efter år, och det är precis så jag vill ha det också.
Hela familjen äter frukost tillsammans på julaftonsmorgonen, och öppnar det första paketet.
( i år fick jag ett jättefint halsband).
På eftermiddagen anländer mormor&morfar och familjen Ödling, sen är det glögg, godis, pepparkakor och Kalle anka som gäller!
I år lyckades jag med konsten att somna för första gången under det viktiga programmet, vaddå utarbetad kvinna!?






Efter det vankas det julbord som heter duga, efterrätt, mer godis.
Lite hangout, prat och skratt och sen är det julklappsdags.
Och smaskande av lite mer godis...







Medan vi satt och åt kom Bruno, smultronvägens Tomtefar och hälsade på. Fancy tomte alltså...





På juldagen firar vi alltid mormors födelsedag med middag i hennes och morfars residence.
I år tog vi även en svängom på annandagen med att gå på bio "The life of Stig Helmer".
Vi tog nästan upp en hel rad i biosalongen, vilken liga alltså!







Som ni märker existerar inte det där med utgångar och festande i min värld under julhelgen, jag tycker helt enkelt det är en familjehelg.
I och för sig har det där med festande försvunnit helt från min värld det senaste året, jag har väl blivit gammal och tråkig helt enkelt.
Men i utbyte har jag nog en fantastiskt vacker lever, och kommer vara mycket mer attraktiv när jag blir äldre än dom som struttar runt på strömpis varje helg och får röda fyllenäsor och skrumplever.

Så tack mamma, pappa, systeryster, mormor&morfar, Kicki, Ola, Mickan, Andreas och Angelica för alla trevliga upptåg och fina julklappar ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0