Eenie, meenie, miney, mo. Catch a bad chick by her toe

Okej, vad är det för jäkla text jag citerar i den käcka överskriften?
Jo mina vänner, det är ett mästerverk ala Justin Bieber.
Nu handlar det inte om att jag älskar den djupa texten och låten, utan det är egentligen mer lathet.
Googlar man "Eenie, meenie" är den det första som kommer upp.
Kul att jag lägger ner min själ i det här.

Det jag ville lätta mitt hjärta om är det där med att välja.
Jag är en riktig sån där vel-maja och idag sattes det på prov rejält.
Det skulle inhandlas en ny kalender.
I sisådär 5 år har jag köpt en variant som ser i princip likadan ut. Men dom ändrar designen på framsidan en aning varje år.
Liksom lite lagom för mig.

Idag när jag skuttar in till mina gamla kollegor på Bokia inser jag att jag står inför en mycket större utmaning än jag trodde.
Framsidorna på min almanacka är inte sådär klockrena som dom brukar.

Dom två exemplaren längst till höger är dom jag vanligtvis köper.
Men vaddå, änglar och grejer känns lite väl töntigt.
Den är ju redan rosa och lila liksom.
Och fiskar? njaaaaa.

Efter ungefär 30 minuters velande, och massa undersökningar, bilder och jämförelser tog jag steget och inhandlade en helt ny sort.
Jag slog till på den till vänster.

Dock kommer jag inte våga skriva något i den än på ett tag, och kvittot har jag sparat.
Ifall det nu visar sig att, trots att jag gjort en sån grundlig reserach innan mitt val, gjort helt fel.

Det här är viktiga saker mina vänner, den ska trots allt hänga med i ett helt år!


Farväl min gamla följeslagare, hello min nya(otroligt rosa!)

Erkännande: efter att jag publicerat inlägget och går in och läser, blir jag lite fundersam på delen där jag skrivit om höger och vänster. Bara för att dubbelkolla tar jag fram handen och låtsas hälsa på någon, och inser att jag ju faktist har skrivit fel.
Nu är ju bara frågan varför jag erkänner det här.
Antar att jag vill poängtera att även genier har sina små down-perioder ibland. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0