Words of wisdom

Vaknade upp av att det spöregnade imorse, skönt tänkte jag. Då slipper jag pina mig runt sjön med mitt gigantiska, köttiga skavsår.
För att göra någon nytta skuttade jag ner och slängde i en tvätt, sen drog jag täcket över huvudet till klockan 9.
Jag har inte gjort några som helst underverk idag, det ska gudarna veta.

När jag var och inhandlade lite sköljmedel och annat som det är så kul att lägga pengar på, sprang jag på min kollega Majsan.
Hon gav mig lite words of wisdom så jag nästan fällde en liten tår.
Min otroligt omtänksamma kollega tyckte jag såg så fruktansvärt härjad ut, och tyckte att jag skulle ägna dagen åt att bara slappna av, köpa mig en påse godis och inte tänka på någon annan än mig själv.




Vi pratade en bra stund, och grejen är ju den att jag inte behöver vara stressad egentligen.
Det är helt självförvållat allting.
"Jag förstår precis Emelie, jag vet hur du är. Men du måste lära dig att allting inte behöver vara perfekt. Du behöver inte vara perfekt".
Nu blir jag nästan lite tårögd igen. Hon är bra den där Majsan.

Så efter jag hade avslutat min pedantstädning tog jag en lång dusch, kletade in en ansiktmask i facet( kunde behövas efter tandkrämstvätten igår!) och la mig i sängen med en bok och en skål godis.

Det har varit rätt skönt att vara helt ensam hela dagen, tror man behöver det ibland.

Nej, nu är det dags att fokusera på TLC ett tag, denna fantastiska kanal sänder en dokumentär ikväll; "Vuxen i ett barns kropp".
Min kärlek till dokumentärer kommer nog aldrig försvinna, det är ett faktum!

Får se om mitt skavsår tillåter en morgonrunda imorgon, skule behövas efter allt godisätande.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Äter du ordentligt lilla vän? Du börjar se sådär smal ut som du gjorde på gymnasiet...var rädd om dig.

2011-07-03 @ 00:13:40
Postat av: Cissi

Jag är jättenyfiken på hur det ser ut i din lägenhet. Eftersom du är städpedant kanske du även har ett snyggt hem med härliga prylar?

2011-07-07 @ 19:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0