It's a beautiful day.

Idag har det varit en av dom bästa dagarna på länge.
Jag har verkligen varit ledig.
En dag utan några måsten, det var allt jag behövde.
Kan inte ens minnas när jag hade en sån dag sist!?
Med tanke på att jag jobbade närmare 60 timmar förra veckan var jag värd det.

Sov till 8.30 imorse, det är långt för att vara jag. Gick till affären och handlade lite, för att sedan gå hem och baka bullar och laga iordning mat.
Jag gjorde det inte för att jag var tvungen, utan för att jag ville.
Det fanns ingen tid jag skulle passa, utan hela dagen låg framför mig och jag kunde i lugn och ro göra det jag kände för.

Nej, rosa är verkligen inte min färg...


Om det är något jag älskar, är det att visa andra lite uppskattning och göra folk glada.
Därför smet jag över till min söta granne Carro med lite nybakade bullar, jag tror och hoppas att det uppskattades!

Sen mötte jag upp mamsen, som behövde en liten shoppingassistent. Klart man ställer upp!
Hon och pappa drar iväg till varmare breddgrader tillsammans med sina buddies imorgon.
Om jag är avundsjuk?
Eeeeh...jaaaaa!

Tillagade ju även lite mat, om man gillar torsk kan jag rekommendera den här otroligt goda(och enkla)varianten.
Dock insåg jag att bilderna på resultatet inte alls såg så aptitretande ut.
Men tro mig, det är supergott!

Allt som behövs är ett sånt där rejält block med torsk, dill, matlagningsgrädde och kräftost.


Sen lägger man bara den stackars fisken i en ugnsform, blandar ihop allt det andra i en skål- och häller över.



Svisch- in i ugnen och låt den stå där och chilla lite i sisådär en timme.
Voilá- färdigt!
Du kan sätta en 5-åring på att göra det, så enkelt är det.
Personligen föredrar jag ris till den här rätten, men smaken är ju som baken.


Sådär ja, då har jag bevisat vilken svärmorsdröm jag kan vara när jag har tid.
Imorgon är det jobbdags igen, då dyker jag upp som gubben i lådan med ny energi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0