And if you want me to be real deep, I'll hook you up with som poetry

Det där med fredagsfika på jobbet tycker jag är en supermysig liten detalj.
Vi turas om att svänga ihop något smaskigt till hela huset, och i fredags var det min tur!
Sist jag bakade blev det en otrolig succé, därför kände jag pressen den här gången.
Eftersom jag har otroligt lite tid i mitt lite överfulla schema, var jag tvungen att göra något rätt enkelt.
Samtidigt ville jag ju inte komma dragandes med en tråkig sockerkaka eller liknande.

Det fick bli hemmagjord daimglass, rättare sagt 3 stycken glasstårtor. Visst, jag höll på att somna mitt i allt glassmakeri när jag stod i köket klockan 21 i torsdags efter träningen.
12 äggulor, 3 dl socker, 12 dl vispgrädde, 6 dubbeldaim, 9 digestivekex och 3 msk vaniljsocker senare var jag klar. 
Mina kollegor älskade mästerverket och nästan alla ville ha receptet.
Ibland är jag så förbannat duktig!




image description

image description

Eftersom det där med detaljer är lite min grej, tänkte jag att en liten personlig dikt skulle vara ett roligt inslag.
Så vid frukosten knåpade jag ihop en lite snabbt.


Ja tänk vad många ess i rockärmen jag har, det är ju helt otroligt.


Kommentarer
Postat av: Karin

Det där ser ju otroligt gott ut! kan du lägga upp receptet, eller är det hemligt? :)

2011-10-15 @ 21:48:33
Postat av: Sandra Östlund

vilken tjej du är emelie! :)

2011-10-20 @ 14:04:43
URL: http://http:/sandraostlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0