Miss Sunshine

Tänk vad en dag kan gå från botten till toppen i en handvändning.
Kom till jobbet tidigt, tidigt imorse med på tok för lite sömn i kroppen.
Ont i magen, virrig i skallen och på allmänt dåligt humör.
Bagarna fick mig att börja skratta, och även min trogne vapendragare bakom disken.
Redan där började jag må bättre!
Sen började kunderna välla in, och vilka fantastiska människor som kom och handlade av mig idag.
Fick den ena komplimangen efter den andra, och jag kände att allt jobbigt bara började rinna av mig!

Det här kan ha varit den dagen, då jag fick den finaste komplimangen jag någonsin fått.
Precis innan stängning, när jag var på uteserveringen och plockade undan kom en av våra stammisar traskandes. Vi hejade och samtalade lite, sen försvann han in och handlade.
När han kom tillbaka flög denna vackra mening ur hans mun:
-Jag måste bara få säga att du har en sån otrolig utstrålning! Man får energi så det räcker för en hel vecka, bara av att utbyta några enstaka ord med dig. Man blir glad av dig helt enkelt!



Nu blir jag nästan lite rörd här. Men hur fint är det inte att få höra att man påverkar någon positivt?
Såna komplimanger hör jag mycket hellre än att någon säger att jag är snygg.
Snygg, vad är det liksom?

Så nästa gång jag känner mig lite nere, och har en sån där "skabbdag" som jag så fint kallar det. Då ska jag minnas alla fina ord.

Nu ska jag återgå till mitt arbete, jag är nämligen barnvakt åt Ludde ikväll. Mamma och pappa är iväg på 50-årsfest och roar sig.
Imorgon är det äntligen seriepremiääääääär!!! Åh vad taggad jag är på att dra på mig matchstället!
Sen blir det mys,mys,mys ;)







Kommentarer
Postat av: biggest fan

äääälskar dina inlägg. bara så du vet Emelie Cj Larsson.

2011-10-03 @ 15:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0