She had a bad day

Gårdagen vill jag helst bara radera ur mitt liv, vi kan kalla det en kvalificerad skitdag!
Ni vet, en sån där dag när allt bara går emot en från det att man klivit upp ur sängen.
Nu klev jag inte upp ur sängen, jag mer ramlade ur den.
Eftersom jag är rejält frusen av mig, sover jag med två täcken. Ett dun, och ett annat av okänt material.

Tidigt som tusan skulle jag upp, och varken hjärna eller ögonen hängde med i svängarna när jag skulle svinga mig upp ur min himmelska säng.
Jag hade tydligen levt lite rövare under natten, och virat in mig i täckena.
Det märkte jag inte förrän jag låg där på golvet, likt en trött och överviktig kåldolme.

Vädret var sämst, och jag tänkte att det var dags att plocka fram vinterjackorna.
Skuttade ner till mitt förråd, och kände ändå att det skulle bli skönt att krypa i en av dom varma jackorna med fluffiga dun i.
Eftersom det här var en skitdag, fick jag inte uppleva den där känslan.
Samtliga jackor hade blivit fuktskadade och till och med möglat.
Jag såg tusenlapparna som bara var kastade i sjön, och för ovanlighetens skull var jag helt enkelt jävligt förbannad.



Det blev en ond cirkel, för på grund av jackorna frös jag när jag cyklade till jobbet. Det gjorde mig mer på dåligt humör, och jag insåg att jag även hade världens sämsta utseendedag.
Ont i huvudet, kände mig febrig och hade vidrigt ont i magen.
Fan ta den dagen.
Jag blir arg bara jag tänker på den!

Men nu lägger jag den bakom mig, idag ska det bli en bra dag!
Än har jag inte haft några missöden.
Peppar, peppar ta i trä!

Nu ska jag fortsätta avnjuta min gröt som är proppfull med linfrön, russin, mosad banan och hallonsylt.
Sen ska det bli spännande att se om mitt utseende är på bättre humör idag, så jag slipper glida omkring och känna mig som världens fulaste brud :P

Ha en fantastisk dag folket!



Kommentarer
Postat av: Emelieälskare

Du skriver så jävla kul! Du borde bli författare eller något:P

2011-10-25 @ 19:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0