Tick tock on the clock

Sitter och försöker andas lugnt, inte spänna axlarna och inte känna mig stressad.
Det går inte ett dugg bra.
Idag är jag fri från volleyboll, vilket betyder att jag skulle kunna ha en lugn och skön kväll.
Komma i säng i tid, och sova ikapp.

Men då känner jag ju direkt att det är tusen saker som måste göras.
Gå till gymmet, handla, tvätta och få bort det där diskberget som liksom aldrig hinns med för att jag aldrig är hemma.
Jag hade storslagna planer på att mysa ordentligt framför "Bonde söker fru".
Ja, jag tycker det är lite charmigt med alla dessa olika personligheter.
Barfota-bönder, en liten lesbisk bondmor och hästbonden från Fjugesta som har den mesigaste rösten jag hört i hela mitt liv.
Linda Isacsson passar som handen i handsken bland alla bönder, brudar och komockor, och jag älskar verkligen hennes jordnära och mysiga sätt.


I flygande fläng kom jag hem, exakt när programmet satte igång. Paniken sköljde över mig när jag insåg att det låg kläder spridda över rummet.
Jag kan inte ha stökigt runtomkring mig när jag ska kolla på tv, då kan jag absolut inte slappna av.
I all hast slog jag på turbon, och plockade iordning allt och tände alla mina miljoner ljus.

Okej, jag såg lite vad som hände. Men i varje reklamavbrott sprang jag ut i köket och diskade undan så mycket jag kunde. Eller löpte ner i tvättstugan.
Inte konstigt att jag lider av ständig hjärtklappning, sömnproblem, utslag och spänningshuvudvärk :P



Det som är mest irriterande är att jag bara har mig själv att skylla, jag behöver ju inte stressa upp mig för alla dessa saker. Ändå gör jag det.
Jag ska bättra mig, omge mig med människor som kan hjälpa mig att slappna av.

Kanske ska börja lyssna på lite "Enya" och "Lugna blå timmar", få mig en omgång Taktil stimulering av mamsen och verkligen anstränga mig för att stressa ner ett par hekto.

Ja, Emelie Johanna Larsson.
Nu är det dags för dig att bli en lugn och harmonisk själ.

Sådär ja, då har jag faceat problemet i vitögat här.
Det känns bra!

Nu blir det en omgång med tandborsten, sen ska min blivande harmoniska själ krypa ner i sängen och försöka sova.




Kommentarer
Postat av: Sandra Östlund

haha, älskar bonde söker fru ;)

2011-10-13 @ 22:28:29
URL: http://http:/sandraostlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0