You gonna be my friend, right til' the end

Mathilda Jansson, kvinnan som alltid får mig att skratta så det gör sådär fruktansvärt ont i magen, och man kippar efter luft och tror att man ska avlida.
Om någon skulle få för sig att spionera på oss, liksom krypa in och sätta sig i min garderob för en kväll.
Då är jag inte så säker på att den människan skulle vilja ha något med oss att göra igen.
Det krävs att man inte är så förbannat fin i kanten, och kan hänga med i svängarna när vi sätter igång.
Ja, vi är verkligen helt fucked up...eller något.

Såhär kan en konversation se ut:
Mathilda och jag ligger i sängen och lyssnar på musik, och har rotat fram tre av mina gamla gosedjur ( älgen Roger, kaninen Stampe och nallen Björn).
Mathilda är av okänd anledning lite tjurig, sitter och blänger och har ryckt åt sig nallen Björn.
Då säger jag:
- Jaja, men jag har i alla fall Älgen Roger och Stampe. Dom är mina vänner. I vått och torrt.

-pffff, Stampe...han är inte din vän. Han är ju för fan en infiltratör. Du är så blåögd..det är så givet att han är infiltratör. Hur kan du låta dig luras av hans fluffiga päls och rosa nos, du ser väl i hans blick vilken bedragare han är!? Staaaaampe the infiltratoooooor!



Det där var ett milt alternativ, jag väljer att hålla lite av min heder i behåll.
Jag tror helt allvarligt att det här är anledningen till att jag inte hittar någon karl som jag tycker duger.
Hur ska jag kunna hitta någon som förstår sig på all ironi som bor i min kropp, och bara måste få komma ut?
Hur ska jag kunna hitta någon som kliar mig på ryggen lika bra som Mathilda, och älskar att lyssna på gamla kärlekslåtar när man äter romantisk middag, för att sedan gå över till lite nostalgi eller dom senaste hitlåtarna?
Hur ska jag kunna hitta någon som jag känner mig lika bekväm med, och som får mig att må så bra som henne?

Ja, det slutar väl med att någon av oss genomgår könsbyte. Verkar inte finnas några andra alternativ.




Tacomys med Trocadero!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0