Back 2 the blonde-business!

Lyckan att vara blond igen är total!
Det var absolut en kul grej att testa på att ha rosa hår, men jag kände att jag inte riktigt hade stake nog att glida runt med det.
Jag är ju så färgstark som person ändå.
Höhö.

Det gick att tvätta ur rätt mycket av färgen, sen tog jag till blekmedlet.
Var en kort och otroligt enkel process.
Jag har fixat det där med färgande av hår själv ett bra tag.
Med tanke på att jag måste färga utväxten ungefär en gång i månaden(eftersom mitt hår är så kort),känns det lite magstarkt att fixa det dyrt hos en frisör varje gång.

Hej då pinkie!
 

Hello blondie!


En livsviktig produkt som jag inte skulle kunna leva utan, är färgbomben från Revlón.
Såhär skriver dom om den på Lyko.se:
Inpackning med färgpigment som ger nytt liv i färgade hår. Ger ett glansigt och
välmående resultat med intensiva färger.
Finns exempelvis här och kostar 175:-.
Och ja, jag är helsåld på den som sagt!



Jag har testat många silverschampon i mina dagar.
Problemet med dom, är att vissa har en förmåga att göra håret lila.
Speciellt i topparna, där håret vanligtvis är mer sprött och torrt än resten av håret.

Det absolut bästa jag testat, är ett jag fick av Freja för ett tag sen. 
Det tar tar bort de varma tonerna i blont hår. Har unika botaniska ingredienser som kamomill, blåklint, vallört och blå malva.  Eftersom det var en fin gåva från F, har jag inte koll på vilka salonger som säljer det tyvärr.


Nu ska spara ut mitt hår lite igen, känns som en bra grej.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Du har verkligen exakt sån blond färg jag alltid försökt få. Men jag lyckas aldrig. Ska nog pröva sån där färgbomb.

2012-02-10 @ 23:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0