Klagomuren.

Nu ber jag om ursäkt i förväg, det här kan bli en lite negativ pryl.
Inte sådär positiv "sunshine-style" liksom.
Så förlåt!


Vårdcentralen är ett place jag inte hyser alltför mycket kärlek och respekt för.
Vilket inte är ett dugg märkligt, med tanke på hur mycket man får kämpa bara för att övertyga dom om att man faktist inte mår bra.
När jag gick i höstadiet var jag konstant sjuk, och hade en frånvaro utan dess like.
Besökte vårdcentralen 4-5 gånger, men neeeej dom hittade inget fel.
Det blev ju pinsamt att gå dit till slut, och man började ju faktist tro att man inbillade sig.

Men inte då, fick en vettig läkare till sist. Och jag hade ju för fabian en sköldkörtel som inte fungerade.
Och pang, så blev det medicinering resten av livet för fröken Larsson!
...och miljontals provtagningar.



Nu är jag där igen.
Har upprepade gånger varit på både vårdcentralen och akuten, för att jag fått utslag på hela kroppen och världens kramper i magen.
Det enda dom gör är att ge mig tabletter och salva.
Nu verkar det ändå som dom har lagt ihop ett och ett, och ska utreda mig för glutenallergi.
Och utslagen jag har är antagligen dermatitis herpetiformis(dh).
No shit sherlock!
Bara genom att googla kunde man ju se sambandet.
Jag ska bli läkare, verkar faktist vara grymt lätt.
Lite google, och slänga ut lite tabletter och salvor hit och dit.



Sen finns det helt underbara personer som jobbar inom sjukvården också, inga snack om den saken.
Är nog bara det att jag inte haft nöjet att träffa så många av dom!


Kommentarer
Postat av: Kusin Vitamin

Tycker jag känner igen de dära...1,5 år för att ta reda på att man är laktosintolerant....3 år att komma fram till att sköldkörteln icke fungerar, vilket man föreslagit x antal gånger....

You got to love the Swedish sick-wård!

2012-02-20 @ 15:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0