If you wanna make the world a better place, take a look at yourself and then make a change.

Ett av mina nyårslöften är att bli mer ekonomisk.
Jag har kommit till insikt med att jag exempelvis har gräsligt mycket kläder.
Kläder jag aldrig har någon användning av.
Tanken på att det finns sinnesjukt många människor som knappt har mat för dagen, och knappt några kläder på kroppen och är nöjda ändå gör att jag tänker förändra mig.

Så på lördag tar jag mitt pick och pack, och åker och säljer av en massa plagg på Golfhallen i Örebro.
Har varit där tre gånger tidigare, och gjort en vinst på runt 3000:- varje gång.
Rätt bra för saker man inte ens använder, men jag vill inte ens tänka på hur mycket allt är värt egentligen.

Jag är likadan när det gäller mat, fyller upp kylskåpet med diverse varor.
Som jag sedan får slänga, för jag inte äter upp det.

Nej, nu är det skärpning fröken Larsson!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0