Dubai dreaming

Ibland dyker det upp chanser i livet, och just när det gäller chansen jag fått nu- känner jag att jag skulle vara riktigt dum om jag inte tog den.

Det handlar om att våga, om att uppleva och utvecklas.

 Jagerkänner att jag är l i v r ä d d  och supernervös.
Men att sumpa det här, och inte ens våga prova. Det vore inget annat än dumdristigt.
Då kommer jag stå där när jag är 30, och tänka "vad har jag gjort i mitt liv egentligen?", "vilka chanser har jag tagit?".

Nej, hur skrämmande det än må vara, så kör jag.

Det som då hänt, är att jag lyckats knipa åt mig ett jobb på en otroligt fancy restaurang.....i Dubai!
Ja, det är sant. SATC 2- staden liksom!

Jag höll på att gå i taket förra veckan, när min fina före detta sambo och grek-fruga Kajsa uppmanade mig att söka på stället där hon jobbade.

Lovely Kajsa!


 Vad har jag att förlora!?
Så jag snidade ihop ett käckt cv och personligt brev på engelska, och mailade iväg det till Ross the boss.

Någon liten telefonintervju senare, så satt en förvånad fröken Larsson hemma i sitt lilla palats- och hade helt plötsligt fått jobb på en femstjärnig restaurang.









Man blir ju inte mindre nervös när man hör att såna som Jay Sean, Paris Hilton, Jennifer Lopez och hela AC Milan har varit där och ätit.
Skulle ju vara faboulus att tappa en tallrik mat på Zlatan liksom...

Redan där känns ju det här jobbet otroligt bra och spännande. Som grädden på moset får jag flygresan betald, och även boende, mat, en drös försäkringar, gymkort och tillgång till poolområdet på ett fancy hotell.
Tack och bock!

Okej, man blir i extas när man sitter och googlar bilder.
Sverige vs. Dubai 0-1 !







Mina kära föräldrar är givetvis lite skeptiska, så imorgon är det övertalning på hög nivå som gäller.
Sen är det otroligt mycket som måste fixas, och jag känner mig superstressad.
Helst ska jag vara på plats innan den här månaden är slut.
I n s a n e !

Jag ska bli av med lägenheten, packa en massa, rensa, sälja, fixa massa pappersarbete. Osv, osv.
Tänk om jag blir kvar i Dubai för resten av mitt liv, hittar mig en liten kamelprins som ger mig guld och juveler och palats runtom i världen.
Vaddå, man får väl drömma!?



Kommentarer
Postat av: Samantha

Haha åh va kul o läsa detta inlägg :D jag åker ju ner på tisdag, också genom kajsa så vi seees dääär!!! Hihihi

2012-01-06 @ 20:43:06
URL: http://samanthae.devote.se
Postat av: Anonym

och bara sådär vill jag vara i dina skor. fan ta dig kvinna!

2012-01-06 @ 21:07:11
Postat av: Patrik

Det som är jobbigast att ångra är oftast det där som man aldrig gjorde. Så du gör nog rätt i att ta chansen, om allt känns rätt. Du känner ju hon som redan är där också, så då är det kanske helt ok, annars finns det ju rätt mycket luringar ute i världen.

2012-01-06 @ 22:22:43
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: B

Nej Sunshine :( Sverige får inte förlora sitt finaste solsken!

2012-01-06 @ 23:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0