Konsten att koka ägg

Kalismera!
Fy, vilka mardrömmar jag har haft inatt. Tror det kan bero på att det var en aning överdos med mord och blod igår på tv.
I princip alla jag känner blev mördade, och det är ju ingen kul grej direkt. Till slut var det bara jag, mormor, mördaren och massor med blöta hamstrar kvar ( ja, fråga mig inte vart dom där blöta hamstrarna kom in i bilden!).

Men nu är natten över och jag är pigg som en mört!

Sen måste jag understryka att karlar med humor är det bästa som finns.
Med tanke på att jag har en liten fallenhet för att vara ironisk, är det vissa män som inte riktigt förstår om jag menar allvar eller inte.
Till exempel när jag var på en otroligt romantisk första date en gång,och karln insisterade på att jag skulle välja film.
Självfallet grabbade jag tag i "Barbie som Rapunzel" och utbrast: -åh! Då vill jag ju se den här!
Den stackars killen såg helt förstörd och mumlade: -okej..okej men då tar vi väl den.



Redan där förstod jag att det inte skulle funka!

Men sen har vi ju faktist vissa udda exemplar av det manliga släktet som faktist hänger med i svängarna och kontrar med vitsiga svar, sånt gillar vi!

Har haft en sån underbar liten konversation på morgonkvisten och det resulterade i att det kommer bli försoningsmiddag på slottets uteservering nästa vecka.
Törn-trosa rätt och slätt.




Förutom den härliga konversationen har jag hunnit med att ha ett av mina otroliga "bright-moments".
Kände mig grymt sugen på ett litet kokt ägg eller två.
Så jag skuttade (trallandes på någon gammal backstreetboysdänga) ner i köket, hivade fram stekpannan och hämtade äggen.
Sen blev jag ståendes och undrade vad i hela skogsdungen jag sysslade med. Fick inte riktigt ihop hur jag skulle kunna få kokt ägg med en stekpanna som redskap.
Jag skyller på karlarna i backstreetboys, dom får mig alltid att tappa hjärncellerna. Så har det varit dom senaste elva åren!



=





Nu har jag i alla fall fixat mina kokta ägg på det riktiga sättet, och gott var det!
Dags att duscha, sen ska jag köpa rosévin och vax till Johanna. 
Så imorgon ska det vaxas! Men inte jag inte, det är på tok för smärtsamt.

 






Kommentarer
Postat av: Johannas ordsamling

Emlan, jag kommer SKRIKA!!!!! hahaha! :P

blir fint att träffa dig <3

2010-06-23 @ 11:18:49
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Lina

Måste säga att du skriver väldigt roligt. Man kan liksom föreställa dig där när du "skuttar" för att koka dina ägg.

Såg dig på stan idag, du klär dig väldigt snyggt!

Kan du inte börja med "dagens outfit" eller något? Skulle vara kul.

2010-06-23 @ 14:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0