Konsten att förvandla en tortilla till knäckebröd

Just i detta nu känner jag bara helt spontant att jag är en mästerkock utan dess like.
Stekte mitt fina, kravmärkta kött från Änglamark, och även en hög färska champinjoner.
En sås/dressing bestånde av creme fraiche, en vitlöksklyfta, svartpeppar och lökpulver( skulle antagligen vara succé att ha en sån härlig andedräkt när man är igång och ska förföra någon!)
Som grädden på moset hackade jag en avokado och la sedan allt på ett tortillabröd.
Jag dog lite smått, det var grymt gott.


 

Jag gjorde även en revolutionerande upptäckt.
När jag satt och var sådär fruktansvärt nöjd över mig själv och min matlagningssuccé, liksom drömde mig bort till den dagen jag fick ta emot en trofé som "Årets kock" eller "Årets tortillasgörare".
Jag drömde mig lite för långt bort, eller i alla fall under för lång tid.
Min andra, fina tortillas som låg så vackert i ugnen hade gått från tortillasbröd till knäckebröd på ett litet kick.
Fail tänkte jag, jag kommer aldrig få något fint pris...



Men ack så fel jag hade!
Gjorde en liten provsmak på brödet, och rackarns rövare vad gott det var.
Dippade det i min otroligt avancerade sås och kände mig som en riktig uppfinnare!
Så nu väntar jag in nomineringar både från "Årets kock" och ett litet nobelpris på det.

Idag får jag hoppa över den fantastiska träningen, jag har en fruktansvärd smärta i en sak som rimmar på skäggsmock.
Spännande med en gåta va?!, kände att jag fick till det rätt ordentligt.
Jag har alltid haft fallenhet för det där med rim.
Ett x antal tävlingar och fina priser har jag vunnit.
Bland annat 3,5 kg Ahlgrens bilar och en fotbollslandslagströja.
Jag vet, jag har många ess i rockärmen!

Men jösses amalia och fridens liljor vad jag pladdrar, så typiskt mig.
Jag lägger av...nu!

Ha en grym kväll alla ♥


Kommentarer
Postat av: JJ

hahahahaahaha HAHAHA! Alltså seriöst, jag älskar dina inlägg! Så brutalt kul, fattar inte vart du får allt ifrån :P

Keep up the good work giiiiirl! ;D

2010-10-25 @ 20:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0