It can only get better

Finally!
Börjar äntligen känna att mitt riktiga, gamla jag kommer krypandes tillbaka.
Idag är det en vecka sen jag vaknade upp på usö, utan något som helst minne av vad som hänt kvällen före.
 
Man slutar aldrig förvånas över hur sjuka människor det finns, men man tror ändå inte att man själv ska bli utsatt.
Tack vare mina underbara vänner och poliserna som tog mig till sjukhuset slutade det relativt lyckligt.
Men det är otäckt att tänka på vad som skulle ha kunnat hänt.
Personalen på usö kan dock bara glömma att dom får några lovord eller blombuketter av mig, skulle kännas grymt skönt att anmäla dom för sättet man blev behandlad på.

Igår blev det en visit på akuten igen, men den här gången hemma i Lindesberg.
Där blev jag otroligt bra omhändertagen, vilka toppenmänniskor allihop!

Okej, det har faktist funnits några ljus i mörkret.
Ett av dom var besöket av Johanna.
I onsdags stod hon där med sitt varma leende, sina härliga kramar och en otroligt passande present!
Vi fikade, jag fick tala ut ordentligt om alla dessa traumatiska upplevelser med lördagen och om R.
Eftersom vädret var kanon tog vi oss ut och placerade oss på en bänk på strandpromenaden, där blev det mer prat och även massa skratt. Sådär som det alltid blir när vi ses.
Vänner är nog den bästa medicinen när allt kommer omkring.
 
Smile!

Jag längtar redan tills vi ses igen, förhoppningsvis blir det när jag besöker henne i Norge. Har hört så mycket om den lilla staden hon bor i, och om människorna. Jag vill inget hellre än åka dit!


En fantastiskt, passande present!

Idag har jag tagit hand om min underbara lillebror medans mamma och pappa tog en tripp till Örebro.
Har även orkat med att tvätta och städa lite, så fruktansvärt skönt( jag hade till och med fått lite damm i mitt palats, katastrof!).
 


Imorgon ska jag återvända till jobbet igen, ska bli otroligt skönt att komma in i dom gamla rutinerna igen.
Jag är verkligen inte gjord för att bara ligga hemma och inte göra någonting.
Bara att hålla tummarna för att jag orkar med allt liv med dom vilda ungarna!




Kommentarer
Postat av: Johannas ordsamling

Finns alltid när du behöver honey, bara ett telefonnr bort <3 Vilka VACKRA bilder dessutom :P

2011-04-03 @ 19:15:18
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: elina

älskade vän! att du har legat på sjukhuset, om jag visste skulle jag kommit och hälsat på på momangen! det vet du! men de dagarna du var där var nog bara bra att det inte var så mycket spring!

otäckt när sådana saker händer!

massa kramar och kärlek <3

2011-04-04 @ 09:36:04
URL: http://elinasoreby.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0