20 December.

Hola!
Det där med att göra matlådor är något jag inte riktigt är van vid.
Jag får ju i regel frukost, frukt, lunch och mellanmål på jobbet.
En fantastisk löneförmån kan man kalla det...

Det resulterar i att jag två morgnar i rad har stått och lagat mat såhär på morgonkvisten.
Kanske inte det mest optimala, varför gjorde jag inte klart det där igår kväll tänker ni?
Jo mina vänner, jag har ju mina små egenheter som ni vet.
Även när det gäller mat.
Jag gillar inte att äta mat som legat i en matlåda en längre stund.
Och speciellt inte om det är massa saker blandat.

Här känner jag att det måste in en bild, annars orkar ni inte läsa allt superviktigt som jag har att säga.
Så det får bli på hur min frukost sett ut de senaste dagarna(spännande, I know!)


Potatis går absolut inte an, det blir vidrigt snuskigt att värma i en micro.
Pasta faller också bort, om det inte är köttfärssås eller tonfisksås till.
Det är inte lätt att vara fröken Larsson ska ni veta!

Känns som jag kommer köra stenhårt på kyckling, ris, wookgrönsaker och massa stekt majs den här veckan.

Idag blir det ett välsnidat kycklinglår som legat och gosat till sig i ugnen(tillsammans med massa curry och annat smaskens!), ris, currysås och grönsaker.
Curry, curry, curry så att säga!

Men åh! Varför tror jag att jag har all tid i världen, bara för att jag inte ska infinna mig på jobbet förrän klockan tio!? Jag har ju massor som ska hinnas med!
Jag lär lägga på ett kol mina damer och herrar.

Om ni får tråkigt kan ni ju komma in på Bokia och köpa lite böcker av mig, jag gör fantastiska paket och är dessutom rätt trevlig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0