I was born a champion

Jag vet inte vad ni tycker, men att drabbas av magsjuka tre gånger under en månad borde inte vara möjligt.
Men jag kan meddela att jag har lyckats.
Så fram med pokalerna, prispengarna och hurraropen.
Fröken Larsson fixar allt.

Nu ska jag plöja igenom elva avsnitt av julkalendern, som för en gångs skull inte är sådär hopplöst dålig som den varit dom senaste tio åren.
Man börjar ju liksom få hopp om mänskligheten igen, när årets upplaga inte är sådär vedervärdigt töntig och överpedagogisk så man får kväljningar.
Utan en enkel, mysig handling med ett gäng ficktjuvar, en söt unge och en nice miljö!


Sen kommer det aldrig, och då menar jag aldrig finnas en julkalender som brädar "Sunes jul".
Och inte "Mysteriet på Greveholm", "Jul i Kapernaum" och "Ture Sventon" heller för den delen.
Det var bättre förr helt enkelt.
På vissa plan i alla fall.





Sen kan man ju fråga sig vem av mina grannar som roar sig med att spela blockflöjt!?
Hade själv en kort, men strålande blockflöjtskarriär i min barndom.
I min repertoar fanns bland annat "Valpen min", "Till paris" och "Gubben Noak".
Okej, den slog inte min talang inom pianospelandet.
Men det är en helt annan historia!






Kommentarer
Postat av: Oscar

haha nää jag ser nog inte heller något annat än succé faktiskt.. får ta tag i det där^^

2011-12-14 @ 13:10:35
URL: http://ubbeusling.blogg.se/
Postat av: B

Men fy fan vilken otur du har. Krya på dig sköning!

2011-12-14 @ 17:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0