Love & other drugs

Hola amigos!
Efter en kanonstart i måndags gick det allt annat än uppåt för mig.
"Upp som en sol och ner som en pannkaka" är väl ett uttryck som passar alldeles utmärkt.
Jag hade nämligen än en gång drabbats av magsjuka, inte direkt något min kropp var i form för.

Efter 2 dagar utan mat är min mage inte bara platt, den är insjunken.
Det ser weird ut.
Lägg till ett likblekt ansikte och mörka ringar under ögonen.
Klart man vill vara en slank brud, men på rätt sätt.
Jag vill se vältränad och välmående ut!


Grejen är att det alltid försvinner vikt från de ställen där jag är som mest skinny: midjan, handlederna och mina så kallade behag.
Om det kunde åka av några kilon på låren istället, hur vore det!?
Men min kropp vill inte samarbeta med mig.

Idag vaknade jag upp vid tolvtiden av att solen sken in på mig genom mina stora fönster.
Kände mig en aning förvirrad över vart jag var, jag hade nämligen förflyttat mig till fotänden någon gång under natten.
Av min frisyr att döma hade jag varit ute på äventyr. Tänk er en perfekt tuppkam så har ni min morgonfrilla i ett nötskal!


Hela dagen har varit som en gigantisk enda gäspning.
Jag har nada power i min kropp. Enda gången jag klivit ur sängen var när jag skulle hämta lite blåbärssoppa.
Som jag förresten sedan valde att spilla ut i sängen.
Fancy..och så lätt att få bort.
Puss på mig själv!
Teven har varit avslagen, jag var fortfarande fyrkantig i ögonen efter att ha plöjt film efter film igår.
Jag har liksom bara legat här, och sovit från och till.



  

Jag är inte en sån där person som bara kan glida runt i ett par gamla mjukisbrallor, med en sliten t-shirt till.
Nej, inte ens när jag bara är hemma och är sjuk.
Ni ser ju själva. Dagens kulörer är vitt, grått och rött.
Lite julfeeling liksom.
Mina små pyjamasbyxor med vit botten och vita och gråa hjärtan, passar ju som handen i handsken till dom sköna raggsockorna!

Jag är alltid kall om fötterna, och har alltid ett par på mig när jag ska sova.
Det kan inte vara vilka strumpor som helst.
Mina krav är att dom ska vara sköna, och dessutom macha med mina påslakan OCH trosorna jag har på mig!
Kalla mig galen, men det är sån jag är.
Just deal with it!

Nu är teven påslagen i alla fall, tänkte kolla på "love and other drugs" som legat här hemma och skräpat ett bra tag.
Återkommer med en recension när jag plöjt mig igenom den!



Vad skönt det var att sysselsätta sig med något en liten sväng!
Nu kastar jag mig in i filmens underbara värld.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Patrik

Trist med magsjuka, krya på dig!



Nope, jag tänker inte kalla dig galen. Det är faktiskt en riktigt bra inställning att vara inte "bara" ha mjukisbrallor och en sleten t-shirt. En stor del av hur man känner sig på insidan beror på hur man styr upp sig på utsidan. Fast så finns det ju dom som styr upp (eller ner) utsidan utifrån hur dom känner sig på insidan. Jag vägrar gå i mjuksibyxor när jag är hemma och "degar", då degar jag hellre med lite stil, eller iaf i jeans och t-shirt. Att dega i kostym känns kanske lite överdrivet :)

2011-12-09 @ 00:13:40
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Anonym

S N Y G G

2011-12-09 @ 10:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0