Torsdag helt enkelt

Jag lär mig så himla mycket när jag kollar på "du är vad du äter".( Även om jag kan störa mig rätt rejält på Skipper).
Visste du till exempel att det tar 7 minuter för hjärnan att uppfatta mättnadskänsla?
Det är därför man ska äta så lugnt och sakta man kan.



Vet att jag läste någonstans förut att man har olika sätt att se på mat, beroende på vilket land man bor i.
I Kina till exempel äter man tills man är "ohungrig", medan dom flesta i Sverige äter tills man inte får ner en bit till= proppmätt!

Jag ska försöka bli en liten glad Kines, känns som en bra grej!




Precis som jag gjorde i början av veckan, känner jag mig fortfarande gravid i nionde månaden. Det visar på att min kropp verkligen inte tål att äta massa skit, som chips och annat fett snusk!
Den behöver träna, och ha sina strikta rutiner med en rejäl grötfrukost och så vidare.

Dock är det otroligt svårt när man jobbar på en förskola. Börjar jag innan 7 äter jag frukost med barnen på jobbet. Då kan man få allt från filmjölk till varm choklad eller gröt. Jag tål varken filmjölk, varm choklad eller en del gröt. Knivigt blir det!
Sen äter man ju även lunch och mellanmål, där man inte heller kan bestämma vad man vill ha på tallriken.

I-landsproblem det här!

Vissa knep jag har när jag försöker få bort sötsug:

Drick vatten- ofta när man tror att man är sötsugen har man egentligen vätskebrist. Tåls att tänka på.
Borsta tänderna-mixen tandkräm + godis, chips el. liknande. Neeej, ingen bra kombination!
Handla aldrig när du är hungrig- då åker all möjlig skit med!

Men det allra bästa skulle jag vilja säga är att träna. Vare sig det är i form av en promenad, ett gympass eller en löptur. Mitt sötsug försvinner i alla fall, sen vill man ju inte förstöra för sig själv, när man varit så duktig!

 

Jag tror det är där problemet har legat nu, när jag bara går hemma och är sjuk blir jag så otroligt rastlös. Så äter jag allt mellan himmel och jord bara för att göra något.
Sorgligt men sant!
Men nu håller jag på och tar tag i mitt liv igen, dom tre centimetrarna som jag lagt på mig ska bort!

Inledde i eftermiddags med en promenad tillsammans med Vicky.
Det var så förbannat trevligt. Massa gossip, skratt och även lite deeptalk. Vi är bra för varandra känner jag ♥
Men kände när jag kom hem att dom där förbannade medicinerna fortfarande gör att jag mår jättedåligt. Jag mår så jävla illa( rent ut sagt) och svettas/kallsvettas om vartannat som världens klimakteriekärring.


Kul att hon är föööör snygg!

Nej, nu ska jag krypa ner under mitt underbara duntäcke och avnjuta en film. Frågan är om jag ska välja "Derailed" eller "Vampyrer suger"...får nog bli komedin. Orkar inte med massa mord och hot och sånt!

Ha en fantastisk kväll folket!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0