Here we are, me and you. Feeling lost and feeling blue.

Jag hade en fantastisk nyårsafton.
Fantastisk mat, fantastiska människor, fantastisk utgång, fantastisk efterfest.
Allt var fantastiskt helt enkelt.

Sen att jag lyckades komma i min lilla svarta xs-blåsa var inget annat än ett mirakel, med tanke på alla onyttigheter under julen.
Ibland löser lite våld allt, och konsten att hålla in magen och inte andas alltför mycket :P.



Kvällens klantarsel blev givetvis jag själv.
Under den fina middagen skulle jag och "pudra näsan", som man säger så fint när man är dam.
När jag skulle göra en elegant förflyttning ut från bordet, känner jag att det blir lite varmt bredvid mig.
Men jag tänker inte så mycket mer på det.

Plötsligt börjar Freja vifta och skrika i panik: Emeeeelie DET BRIIINNEEEEER!!!!!
Jag tittar lugnt åt höger, och ser då en enorm eldslåga komma från den vackra servettbuketten bredvid mig!
Man agerar inte rätt i såna där panikartade situationer, och jag börjar ihärdigt blåsa på den brinnande före detta servetten.
Min kloka vän Freja skriker en rad svordomar åt mig, och rycker sedan objektet ur handen på mig, och kastar det i diskhon.

Slutet gott, allting gott.
Dock tog mina vänner det säkra för det osäkra, och satte mig utom räckhåll för alla ljus under resten av middagen.


Kvällens crew, minus Joanna som är mästerfotograf.


Sebbe, Sebbe, Mackan och Fredrik. Underbara karlar!


Sebbe, Joanna och Mackan :)

Sebastiarna och Fredrik var verkligen männens män, och ordnade trerätters. Vi tjejer behövde inte lyfta ett finger!
Förrätten bestod av en klassisk toast skagen.
Huvudrätten: en helt amazing beef wellington med potatisgratäng, sallad och grym sås. Oxfilé, me like!
Efterrätt: Moussetårta med ljus och mörk choklad, och jordgubbar som grädden på moset.
Karlar kan, så är det bara!
 




Fina Joanna ( som jag även snott lite bilder av!)


Freja var attraktiv och posade glatt på Statoil.

Frejz, jag och Fredriks trevliga granne .

'







Och där tog bilderna slut, fast festligheterna fortsatte till åtta på morgonen!
Till min stora glädje lyckades jag till och med hålla mig undan vimmelfotograferna inne på Strömpis.
Brukar alltid lyckas hamna på förstasidan på örebroguiden, vilket inte faller mig i smaken alltför mycket!

Vid tolvslaget hade det tillkommit en hel drös med människor, och vi skålade in det nya året på bakgården.
Efter det förflyttade vi oss till Strömpis, där vi hade turen att slippa den långa kön och jag slapp dessutom betala då en liten kändis jobbade i kassan. Den tackar vi för!







Tackar alla inblandade som gjorde firandet så himla roligt, och ett speciellt tack till Fredrik som öppnade upp sitt fina place och dessutom lät alla som ville sova över.
Grym är du!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0