The makeover!

Här kommer förklaringen till min makeover, händelsen som gjorde att jag nu är sötare än någonsin och säkerligen kommer behöva sälja mig själv för att kunna betala tandläkarräkningen!

Satin var great i vanlig ordning men vid ett tiden fick jag en liten svacka vilket resulterade i att jag, Erik och Olle drog till Palette för lite pizza.
Därinne är väl Erik och jag legender från och med nu...jag öste komplimanger över pizzabagarna och berättade hur vackra dom var, hälsade på varenda jävel ( och varje gång hette jag något nytt!), hade såskrig med Erik ( som förövrigt fick agera min bror).
Det var en underbar måltid!

Glada och nöjda efter att ha ätit en egenkomponerad pizza som stank vitlök, skuttade vi ut i natten tillsammans!
Jag orkade som vanligt inte med att ha skor på mig och traskade därför omkring barfota.
Det funkar fint på sommaren men nu har jag insett att jag nog måste lägga av med det där...!

Erik skulle agera gentleman och erbjöd sig att bära mig, -vilket kanonerbjudande, tänkte jag och gick glatt med på förslaget!
Jag ångrar det där i efterhand.
Erik slänger upp mig över axeln, får bakåtvikt och jag drämmer ner i asfalten.
Verkligen toppen att ta emot sig med tänderna och hakan!
Sen gick en gubbe förbi och hojtade till Erik om hur dyrt det skulle bli för honom att betala för mina sönderslagna tänder, vi sätter oss i en taxi och åker till akuten.
Där säger kvinnan i receptionen att vi ska skrubba rent min haka med en tandborste( är du dum i huvudet kvinna, tänker jag).
Jag gråter hysteriskt och snyftar fram att jag inte vill vara ful, Erik säger vänligt att jag är jättesöt. ( Det måste ha sett så komiskt ut för jag kan garantera: jag var INTE söt!).

Stek-Erik i egen hög person, som INTE kan konsten att slänga upp damer lite elegant över axeln!

Olle hade noll koll på vart vi var och hade beställt en taxi till en rodell, vem i hela friden beställer en taxi till en rondell!?
Tanten som körde taxin var inte trevlig på en fläck ( tror det var på grund av Olles beställning!).
Väl hemma hos Erik kommer smartskaftet på att han glömt mina skor i taxin, vilket gjorde mig mer förbannad än att han hade slagit av mina tänder.
Efter lite samtal och sms:ande med chauffören kom dom tillbaka i alla fall.

Det var hela den långa storyn om min olycka!
Imorgon ska jag försöka komma iväg och laga mina gaddar.

Måste ändå säga att jag hade en grymt kul kväll, och jag går mest runt och ler åt mitt utseende just nu!
Men i längden känns det nog som jag vill ha tillbaka mitt gamla smile!

// Ems




Kommentarer
Postat av: Miccan

Ajajaj... :( Hoppas du får igen ditt fagra smile! Men du har då en sjutusan till historia att berätta för dina barnbarn när du blir lite mer till åren! Man måste se det från den ljusa sidan^^

2009-12-06 @ 22:00:29
Postat av: Johannas ordsamling

Jag vill se en bild kvinna.. :P

2009-12-06 @ 22:02:03
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: karin

Tack så mycket Emelie! Glad jag blir. :)

2009-12-06 @ 22:24:39
URL: http://fotografenkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0