White christmas

Bloggandet flyter inte på för mig direkt, men det är ju smällar man får ta!
Hade några otroligt fartfyllda dagar på Bokia dagarna innan jul, jösses vad prylar folk köper.
Nu är jag i alla fall en hejare på vilka böcker det är som gäller just nu, det kan ju vara nödvändigt...

Dagen före julafton var jag så trött på att slå in paket att jag hade lust att slita håret av mig!
En mening som jag knappt tål att höra är: "Du tog väl bort prislapparna?".
JA, jag tog bort prislapparna. Det är väl en självklarhet!
Efter att ha hört det där tusentals gånger, varenda jul i 5 år.
Är det meningen man hatar mest.
Det kom jag och min kära syster fram till!

Något annat jag inte gillar är när kunderna underskattar min kompetens, det händer rätt ofta kan jag säga.
Som tur är har jag grymma gubbar till kollegor, som alltid tar mitt part och berättar att jag faktist jobbat där i 5 år ( och är extreeeemt duktig!).

Julaftonen spenderades hos mormor&morfar, i vanlig ordning hade mormor lagat iordning mat för ett helt kompani ( fast hon hävdade bestämt att" i år hade hon faktist bara gjort lite,lite mat för att hon inte skulle få massa rester".)
Ja tjena mittbena, mormor lilla!
Det slutade som vanligt med att vi fick med oss massa mat hem!

 
  
Min lilla julpudel!  

Pappa, Erika, Morfar och Jag


Mamma, Mormor, Morfar, Pappa och Erika

Syster och jag ( inte konstigt att folk tror att jag är adopterad!?)

Eftersom det enda jag hade önskat mitt i julklapp i år var en dator, kändes det extremt spännande vad man skulle få utöver det!
Måste säga att jag blev otroligt nöjd.
Fick bland annat:ett armbarn från SNÖ,örhängen, ett spel, presentkort, läppglans&nagleflil som det stod "Oh God, I'm so bloody blonde sometimes" på, necessär, handdukar.



På juldagen var det full rush igen, först var hela La Familia iväg till Ramsbergför att hälsa på farmor&farfar en sväng. Proppade mig full med en grymt god risalamalta ,pratade en hel del och sen var det dags att åka hem en snabbis, innan vi skulle ge oss iväg till mormor&morfar och fira mormors födelsedag!
Det serverades lutfisk, så grymt gott är det! Love it!
Än en gång proppades min mage helt full, och sen som grädden på moset tog jag en bit princesstårta.
Jag lär ju inte svälta ihjäl i alla fall!
Efter tårtan fick jag världens paltkoma, så det blev att slänga sig framför teven och titta på "En prinsessas dagbok"...sen kan jag ju erkänna att jag tog ett bar chokladbitar från paradisasken som stod så inbjudande på bordet...sen kan det hända att det slank ner ett päron också.
Sen sprack nästan min mage, och det var dags att åka hem!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0