Housewife

Full fräs med fröken Larsson!
Äntligen har lite av mitt krut kommit tillbaka, lovely.
Nu slipper jag ligga framför teven och följa värdelösa program och bli vindögd.

Kände att lite frisk luft inte skulle sitta fel efter ett x antal dagar i karantän, så tog mig en härlig promenad till posten för att köpa frimärken. Vilket mission jag hade.

Mötte min störtsköna chef på Bokia, herr Nelsén och fick mig en liten pratstund.
Han säger alltid så mycket uppmuntrande och snälla saker, och rekommendationsbrevet han skrev om mig förut fick mig rörd till tårar!
Jag kommer sakna bokhandeln i sommar, tro det eller ej!
Alla tyska turister som köper upp hela lagret med vykort på älgar, gubbarna som faller för min charm och står och delar med sig av hela sin livshistoria till mig, mina kollegor(som alla är män på 50+).
Dessutom känner jag mig så otroligt smart när jag är där!
Det är skönt att känna att man verkligen är bra på något ibland, och där är jag enormt vass på det mesta med inleveranser, beställningar osv.
Fast det jag är allra bäst på är givetvis att hålla låda och pladdra med både kunderna och kollegorna!


Den lilla promenaden tog rätt mycket av mina krafter, var helt svimfärdig när jag kom hem!
Sjukdomen har tagit grymt hårt på min kropp uppenbarligen.




För övrigt kan jag meddela att jag har agerat hemmafru.
Bakat en grymt god sockerkaka med choklad och kokossmak.

Kaksmet är goda grejer!

Skjuts in i ugnen!

Tadaaa!

Så har jag dessutom lagat mat. Det blev kassler med ananas och lite creme fraiche och oregano ovanpå och ris till.




Idag kommer jag för första gången lägga upp en "dagens outfit" bild, och passar er...för den här kommer slå alla  outfits ni skådat tidigare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0